Saturday, Oct 29, 2022

صفحه نخست » شعار علیه کلیت جمهوری اسلامی از دانشگاه تا خیابان

khizesh_banner.jpgایران اینترنشنال - هفتم آبان ماه، معترضان در خیابان و در آیین‌های چهلم یا خاکسپاری پیکر افراد کشته‌ شده در اعتراضات سراسری، علیه کلیت جمهوری اسلامی شعار دادند. در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور هم دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کردند و فضای قیام و خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی را گرم نگه داشتند.

شهرهای مختلف ایران همزمان با تشکیل زنجیره انسانی در روز شنبه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) در ۸۰ شهر جهان، عرصه خیزش سراسری مردم علیه جمهوری اسلامی‌اند؛ قیامی که در میانه دومین ماه خود است.

ویدیوهایی که از مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی در اراک رسیده، نشان‌دهنده میدان‌داری زنان و شعار دادن جمعیت در حمایت از اعتراضات زنان است.

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی است مردم در خاکسپاری مهرشاد شهیدی در اراک مقابل ماموران امنیتی که به سمت آنان گاز اشک‌آور پرتاب کرده بودند مقاومت کرده و به گفته شاهد عینی، موفق شدند آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کنند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌داد ماموران امنیتی چگونه به سمت شرکت‌کنندگان در خاکسپاری مهرشاد شهیدی در اراک گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

***

پیش از این، ویدیو‌هایی به ایران‌اینترنشنال رسیده بود از تجمع گسترده مردم در اراک در مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی، جوان کشته شده به دست نیروهای امنیتی.

مردم در این مراسم از جمله شعار «‌هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم» سر دادند. در این تجمع مردان قسمت اول این شعار و زنان قسمت دوم آن را فریاد زدند.

حاضران در مراسم خاکسپاری این جوان ۲۰ ساله که هم‌زمان با سالروز تولد اوست، همچنین شعار «فرشته با غیرت، تولدت مبارک» سر دادند.

شهروندان در این مراسم شعارهایی چون «‌مرگ بر سپاهی» و «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» نیز سر دادند.

«‌این همه سال جنایت، ننگ بر این ولایت» از دیگر شعارهایی بود که مردم معترض در تجمع گسترده خود در خاکسپاری مهرشاد شهیدی سر دادند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy