Friday, Nov 4, 2022

صفحه نخست » واکنش رئیسی به سخنان بایدن، پس از شب ناآرامی های بزرگ

br_banner.jpgیورونیوز - در حالی روز گذشته در شماری از شهرهای ایران به دلیل چهلم برخی از کشته شده‌های اعتراضات تجمع‌هایی برپا شد که همزمان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد می‌کنیم.»

وی با این حال با تغییر واژه «ما» در جمله بعدی خود گفت: «آن‌ها [ایرانی‌ها] به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»

از سوی دیگر نهادهای حکومتی از کشته شدن شماری از بسیجیان در اعتراضات روز گذشته خبر داده‌اند. همچنین طبق گزارش این منابع چند نیروی نظامی نیز در اعتراضات کرج زخمی شدند.

واکنش رئیسی به بایدن درباره «آزادی ایران»

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در مراسم ۱۳ آبان در تهران در واکنش به سخنان جو بایدن همتای آمریکایی خود گفت: «ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما گاو شیرده نخواهیم شد.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در جمع هوادارانش گفته بود که «ما ایران را آزاد می‌کنیم.» وی افزوده بود: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد.»

گزارش‌ها از ادامه ناآرامی ها در چندین شهر سیستان و بلوچستان بعد از مراسم نماز جمعه

گزارش‌های ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان از درگیری‌های شدید در چندین شهر سیستان و بلوچستان به‌ویژه خاش دارد. در ویدئوهای منتشر شده صدای تیراندازی شنیده می‌شود و معترضان با آتش‌زدن خودرو راه را مسدود کرده‌اند.

در برخی دیگر از ویدئوها هم شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی سر داده می‌شود.

در تصاویری منتسب به امام جمعه خاش وی در خطبه‌های نماز جمعه می‌گوید: «الله انتقام همه‌ آن‌هایی که خونشان به ناحق ریخته شده را می‌گیرد؛ چه در خیابان‌ها، چه در شاه‌چراغ... الله تعالی همه را مواخذه می‌کند کسانی که مباشر بودند و کسانی که پشت پرده بودند همه فردا باید پیش خدا پاسخگو باشند.»

این اعتراضات پس از خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف از جمله زاهدان و سراوان هم مشاهده شده است.

روز گذشته نیز امام جماعت یکی از مساجد زاهدان به ضرب گلوله کشته شده بود.

یورونیوز به‌دلیل محدودیت‌های اینترنتی مستقلا قادر به تایید محل و زمان این ویدئوها نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy