Saturday, Nov 5, 2022

صفحه نخست » خط جدید تبلیغات جمهوری اسلامی و لابیگران

falseF_banner.jpg«اغتشاشات» برای «سرنگونی نظام» نیست اهرم فشار برای معامله برجام است!

کیهان لندن - با ادامه خیزش انقلابی مردم ایران هرچه فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود اصطکاک جمهوری اسلامی با دولت‌های خارجی و سفارتخانه‌های اروپایی در تهران بیش از پیش افزایش می‌یابد.

محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرسیده «چرا هنوز باید سفارت انگلستان در ایران باز باشد؟» پیش از این وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران (ساس) پس از آنکه به سفارتخانه‌های انگلیس، آلمان و فرانسه در مورد «دخالت عوامل‌شان در اغتشاشات» تذکر داده بودند. بعد از این هشدارها بود که جاسوسی و شنود کارکنان سفارت‌ها تشدید شد و علاوه بر احضار سفیران آنها شماری از کارکنان ایرانی این سفارتخانه‌ها نیز بازجویی و احضار شدند که گزارش آن به صورت اختصاصی در کیهان لندن منتشر شد.

در این میان، خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران کارزار «نه به سفارت انگلیس» را به راه انداخته و حامیان حکومت برای سفیر و کارکنان آن در شبکه‌های اجتماعی خط و نشان می‌کشند و گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان بسیج دانشجویی نیز در این آتش می‌دمند و بعید نیست «آتش به اختیار» دست به اقداماتی بزنند که فقط اوضاع خود جمهوری اسلامی را وخیم‌تر خواهد کرد ضمن اینکه خطراتش متوجه اشخاص مستقر در این سفارتخانه‌ها نیز هست.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

همزمان با برگزاری چند تجمع توسط بسیج و پاسداران در مقابل سفارت آلمان و انگلیس در تهران روزنامه «تهران تایمز» (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) در گزارشی نوشته با فشار آلمان برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، مذاکرات اتمی با موانع جدیدی روبرو شده و ممکن است ناخواسته از طریق اقدام نادرست، مرگ این مذاکرات را رقم بزند. در این گزارش تأکید شده قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا، مذاکرات وین را پیچیده‌تر خواهد کرد، زیرا یکی از موانع اصلی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی قرار داشتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا بود و تکرار این مسئله وضعیت را بدتر خواهد کرد.

از سوی دیگر، رابرت مالی مسئول امور ایران در وزارت خارجه‌ آمریکا و از حامیان جدی «احیای برجام» مدت‌هاست تغییر موضع داده و با اعلام اینکه «داده‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده» می‌گوید آمریکا دیگر وقت‌ خود را برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران تلف نمی‌کند.

پس از پایان نشست «گروه هفت» در روز جمعه ۱۳ آبان نیز وزارت‌خارجه آلمان در توئیتی با اشاره به سرکوب معترضان در ایران نوشت «رژیم جمهوری اسلامی چهره واقعی خود را نشان می‌دهد.»

وزیر خارجه آلمان، آنالنا بربوک گفت «هر کسی که شهروندان را تا سر حد مرگ کتک بزند، آنها را زندانی کند و از تجاوز جنسی به‌ عنوان سلاح استفاده کند، چهره واقعی خود را نشان داده است.» او هشدار داد وحشتی که جمهوری اسلامی در داخل ایران به راه انداخته و اقداماتی مثل ارسال سلاح به روسیه برای رژیم ایران پیامدهای منفی خواهد داشت.

رژیم ایران با وجود اینکه تمام ظرفیت خود را برای سرکوب به میدان آورده اما اقدامات وحشیانه‌ی آن در خاموش کردن اعتراضات بی‌نتیجه مانده است. برعکس هرچه جمهوری اسلامی شدت خشونت را افزایش داده از بین نیروهای امنیتی از جمله پلیس و بسیج و سپاه تلفات بیشتر شد. از آنجا که نظام هنوز قصد ندارد قدرت مردم را باور کند هرآنچه در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد، به به پای «برنامه‌ریزی، سازماندهی ‌و توطئه» خارجی می‌گذارد.

هنوز شمار زیادی از مقامات حکومت که خیزش مردم را باور نکرده‌اند یا نخواسته‌اند باور کنند تظاهرات را از چشم دولت‌های خارجی و عوامل آنها در داخل می‌بینند. اما واقعیت این است که قضیه کاملا برعکس است! دولت‌هایی که اکنون به خاطر سرکوب و نقض حقوق بشر جمهوری اسلامی را با تحریم زیر فشار قرار داده‌اند همان‌هایی هستند که تا یک ماه پیش به دنبال مذاکرات با جمهوری اسلامی بودند و برای «معامله اتمی» و «احیای برجام» با نمایندگان رژیم نشست و برخاست داشتند. این خیزش مردم است که سیاست غربی‌ها را تغییر داده و نه برعکس!

رهبران دنیا کور و کر باید باشند که نبینند و نشنوند که مردم ایران «سرنگونی جمهوری اسلامی» و «تغییر رژیم» را می‌خواهند. اما مقامات نظام و تحلیلگران حکومتی، همانها که در توهمات خود با خوش‌خیالی منتظر زمستان سرد اروپا بودند، با این پیش‌فرض که تظاهرات «برنامه‌ریزی دولت‌های اروپایی و آمریکاست» به دلشان صابون می‌زنند که هدف از «سازماندهی این اعتراضات» اهرم فشار به نظام برای انعطاف‌پذیر کردن جمهوری اسلامی در مذاکرات اتمی است! آنهم در حالی که پرونده اتمی رژیم از میز مذاکرات غربی‌ها به زیرزمین بایگانی‌ها رفته است!

در همین ارتباط یک «منبع آگاه» که برای ادعایش به هیچ «آگاهی» خاصی نیاز نیست، به روزنامه «جام جم» گفته «یکی از مشکلات پیش رو این است که آمریکایی‌ها تقلا می‌کنند که از اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور برای امتیازگیری بیشتر از ایران سوءاستفاده کنند!»

در این میان، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفته «ایران به ادامه مذاکرات برای احیای برجام پایبند است!» البته حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که اخیراً در فهرست تحریم‌های کانادا قرار گرفت درباره دلیل اصرار نظام به ادامه مذاکرات می‌گوید: «برجام سیاست کنترلی آمریکا مقابل جمهوری اسلامی‌ست و ما نمی‌توانیم مرگ آن را اعلام کنیم!»

وبسایت مشرق نیز مدعی شده که همزمان با «اغتشاشات»، دولت بایدن پشت پرده درخواست گفتگو داده است! تکرار این حرف‌ها شاید برای مقامات جمهوری اسلامی دلگرم‌کننده باشد زیرا می‌خواهند باور داشته باشند که دولت‌های غربی «دنبال سرنگونی نظام نیستند» و در نهایت هدف‌شان معامله است! اما یک تناقض آنها را بیش از پیش رسوا می‌کند: وقتی رهبران غرب مستقیم و با صراحت از حمایت خود در اعتراضات مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی سخن می‌گویند، مقامات حکومتی و رسانه‌های داخلی هیاهو راه می‌اندازند که «در امور داخلی ایران» دخالت شد و «اغتشاشات توطئه برای براندازیست!»

گروهی که این خط تبلیغاتی را برای جمهوری اسلامی برجسته می‌کنند همانهایی هستند که همواره همسو با منافع جمهوری اسلامی جهت احیای برجام تلاش می‌کرده‌اند. آریل کوهن عضو ارشد شورای آتلانتیک در مقاله‌ای در نشریه «فوربس» نوشته «چون تاریخ نشان داده سرنگونی حکومت ایران بسیار دشوار است و ایران در مقابل تحریم‌ها مقاوم شده» آشوب‌‌ها بهانه‌ای برای تحریم شده است!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy