Sunday, Nov 6, 2022

صفحه نخست » ضرغامی: بازجوی بازداشتی های اخیر، میگفت ما نمی‌فهمیم دهه هشتادی ها چه می‌گویند

zarghami_banner.jpg«عزت‌الله ضرغامی» گفت: «بازجوی اصلی بازداشت‌شدگان دهه هشتادی به من گفت، من یک عمر از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم، اما این چند روز سخت‌ترین دوره بازجویی من بود، زیرا نه من زبان آن‌ها را می‌فهمم نه آن‌ها می‌فهمند من چه می‌گویم.»

وزیر میراث فرهنگی در مراسم سیزده آبان در دانشگاه شریف گفت: «مشکل کشور همین‌مرز بندی‌های بی‌خود و همین اختلافاتی است که دشمن ایجاد می‌کند، دوقطبی‌های بی‌ربطی که ملت را تکه تکه کرده است.»

او اضافه کرد: «این کشور هیچ‌وقت تجزیه نمی‌شود، آنچه که باعث نگرانی است تجریه داخلی و خط‌کشی‌های بی‌خود است. هیچ ارتباط معناداری بین مشکلات اقتصادی و اشغال لانه جاسوسی وجود ندارد. همه ما مهندس هستیم، کشور ما به‌طور جدی مشکل آداپتور و پل‌سازی بین تمام اقشار را دارد.»

او از دانشگاه به عنوان پیشگام و پیشرو یاد کرد و گفت : «دانشگاه می تواند نقش آداپتور را ایفا کند، مشکل امروز وحدت اقشار و وحدت نخبگانی در تمامی حوزه‌ها است.»
ضرغامی ادامه داد: «مشکلات زیادی در کشور داریم، مهم‌ترین مشکلات ما در رویه و روش است، ما در اصول مشکلی نداریم و همه باهم همراه هستند و دعوا بر سر اصول نیست.»

به گزارش «ایلنا»، وزیر میراث فرهنگی از روحانیون به عنوان فرودست یاد کرد و گفت: «یک روحانی که جز فرودست‌ها حساب می‌شود از خیابان رد می‌شود و عمامه او را می‌اندازند، این‌ها از جای دیگر عصبانی هستند. تلافی مشکلات را بر سر آخوندی که به نان شب محتاج است می‌آوردند.»

ضرغامی‌ گفت که ما باید اصلاحات در رویه‌ها ایجاد کنیم، تحول مورد قبول حاکمیت است. می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌شود مفاهمه کرد، این مربوط به همه نیست، در مورد خیلی‌هایی که در این اغتشاشات دستگیر شدند با بازجوی اصلی آن‌ها صحبت کردم، آن فرد گفت من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود، زیرا نه من می‌فهمم آن‌ها چه می‌گویند و نه آن‌ها می‌فهمد من چه می‌گویم.

او ادامه داد: «برخی از این خانم‌ها که حجاب برداشته‌اند ناراحت هستند، برخی از این خانم‌ها برداشتن حجاب‌شان حرکت سیاسی است. ما باید ببینیم چه مشکلی بوده که این اتفاقات افتاده است. زمانی که رییس صداوسیما بودم به بزرگانی می‌گفتیم بیایید درباره حجاب صحبت کنید، می‌گفتند ما بلد نیستم باید کسی باشد که بتواند با یک دختر ۱۶ ساله صحبت کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy