Sunday, Nov 6, 2022

صفحه نخست » یورش معترضان به دفتر نماینده مجلس و ساختمان شورای شهر مریوان + فیلم

marivan_banner.jpgقتل نسرین قادری در تهران و خاکسپاری او در نیمه شب در مریوان خشم عمومی در این شهر را شعله‌ورتر کرد. رسانه‌های حکومتی ادعا کردند که او به دلیل بیماری جان باخته و در اعتراضات حضور نداشته است.

صدا و سیما در یک سناریوی تکراری فردی که پدر نسرین قادری معرفی شد را مقابل دوربین آورد تا بگوید دخترش بیمار بوده و به دلیل تشنج و نرسیدن دارو در خانه فوت کرده است.

در عین‌حال ماموران امنیتی برای پیش‌گیری از تجمع، پیکر نسرین قادری را پیش از طلوع خورشید تنها با حضور شماری از اعضای خانواده او به خاک سپردند.

در مریوان اما این سناریو تکراری باور پذیر نبود. دامنه اعتراضات شبانگاهی به نخستین ساعت‌های روز ۱۵ آبان کشیده شد. بازار مریوان در اعتراض به قتل نسرین قادری و سرکوب گسترده اعتصاب کرد. این دهمین اعتصاب بازار در شهرهای مختلف استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام از آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی است.

همزمان با اعتصاب در بازار، معترضان در محله‌های مختلف به خیابان آمدند. آتش در خیابان برافروختند و به برخی مکان‌های حکومتی یورش بردند.

شبکه حقوق بشر کردستان ظهر امروز یکشنبه گزارش کرد:

کسبه و بازاریان این شهر در اعتصاب کامل به‌سر می‌برند. نیروهای ضدشورش و بسیج با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای به تجمع شهروندان حمله کردند و تا کنون دست‌کم ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

برخی کاربران نیز در شبکه‌های اجتماعی از استفاده نیروهای سرکوبگر از سلاح جنگی در مریوان خبر دادند.

کولبرنیوز یک ویدیو از یورش معترضان به دفتر نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی منتشر کرد و نوشت که معترضان دفتر شیوا قاسمی‌پور را به آتش کشیده‌اند.

در این ویدیو گروهی از معترضان بر فراز در و دیوار یک ساختمان دیده می‌شوند. آن‌ها در حال تخریب تابلو نسب شده بر بالای در هستند. کولبر نیوز همچنین از آتش زدن دفتر یک نهاد اسلامی در بهاران مریوان خبر داد اما نام این مرکز را فاش نکرد.

در یک ویدیوی دیگر از مریوان که با عنوان حمله به ساختمان شورای شهر مریوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، صدای راوی پشت دوربین می‌گوید: شهرستان مریوان، ۱۵ آبان یورش به دفتر شورای شهر مریوان. در این‌ ویدیو شماری از معترضان که به سمت ساختمان شورای شهر سنگ پرتاب می‌کنند، دیده می‌شود.

در ویدیوی دیگری از محله مردوخ مریوان معترضان با پرتاب سنگ ماموران سرکوب را فراری می‌دهند. در یک ویدیو از این محله هم یک معترض که صورت خود را با چفیه بسته است مقابل دوربین می‌گوید: پانزده هشت ۱۴۰۱ مریوان خیابان مردوخ، مرگ بر خامنه‌ای. گروهی از معترضان که مرگ بر خامنه‌ای می‌گویند هم در تصویر دیده می‌شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy