Monday, Nov 7, 2022

صفحه نخست » ترانه سرود زن: سفر چرا؟ بمان و پس بگیر + سخنان عادل فردوسی‌پور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

یورونیوز - شماری از دانشجویان دانشگاه شریف با همراهی تعدادی از اساتید، در سالن جباری «سرود زن» را همخوانی کردند. بخشی از این ترانه که می‌گوید «سفر چرا؟ بمان و پس بگیر» با تاکید و فریاد بلندتر از سوی دانشجویان این دانشگاه خوانده شد.

این تجمع در اعتراض به ممنوع‌الورودی شماری از دانشجویان و همچنین دانشجویان زندانی دانشگاه برگزار شد.

سخنان عادل فردوسی‌پور در جمع دانشجویان معترض دانشگاه صنعتی شریف:

***

در این مراسم عادل فردوسی‌پور، تهیه کننده تلویزیونی و از اساتید این دانشگاه در سخنرانی خود خواهان آزادی همه دانشجویان و بازگشت دانشجویان ممنوع‌الورود شد. او گفت، این بدیهی‌ترین خواستی است که در همه دانشگاه‌ها باید اجرا شود و به حضور نیروهای لباس شخصی در دانشگاه‌ها اعتراض کرد. او با ضرورت احترام به شعار "زن زندگی آزادی" سخنرانی خود را به پایان برد.

دویچه وله - روز سه‌شنبه ۱۷ آبان جمع بزرگی از دانشجویان دانشگاه شریف در این دانشگاه گردآمدند تا به تهدید و بازداشت و فشار بر دانشجویان اعتراض کنند. در این تجمع بیانیه‌ای خوانده شد که در آن خطاب به مسئولان آمده است: «اینجا دانشگاه شریف است. اینجا زنداننیست. اینجا دانشگاه شریف است، نه زندان قصر سازمان اطلاعات و امنیت کشور».

این تجمع به فراخوان انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد. دانشجویان به حملات به دانشگاه، ممنوع الورود شدن یا تفتیش دانشجویان و وارد کردن نیروهای لباس شخصی به عنوان مامورین حراست به دانشگاه اعتراض کردند و گفتند: «اینها همگی از مصادیق هجوم نیروهای امنیتی به دانشگاه است و یادآور ۱۶ آذر و ۱۸ تیر».

آنها تاکید کردند که تنها صدای دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف نیستند و گفتند: «ما امروز صدای هم کلاسی های زندانیمان در دانشگاه پلی تکنیک، تهران، بهشتی، علامه، فردوسی، اصفهان، شیراز، تبریز، نوشیروانی بابل و سایر دانشجویان زندانی این کشور هستیم و عزادار مردم کردستان و سیستان و بلوچستان و شیراز، این پاره‌های تن ایران عزیز هستیم، سوگوار تمام آنانی که قربانی سرکوب دژخیمان شده اند.»

سرکوب دیگر جواب نمی‌دهد

دانشجویان خطاب به مسئولان هشدار دادند که سرکوب دیگر جواب نمی‌دهد و از آنها خواستند: «هم‌کلاسی‌های‌مان را آزاد کنید، طرح‌های مضحک همچون ممنوع الورودی دانشجویان را جمع کنید، نیروهای لباس شخصیتان را از دانشگاه خارج کنید، فضای مناسب برای بیان اعتراض دانشگاهیان فراهم کنید، امور دانشگاه را به خود دانشگاهیان واگذار کنید و مطمئن باشید دانشگاهیان بهتر از هرکس دیگری دلسوز فضای دانشگاه خواهند بود. در غیر این صورت یقین بدانید آرامش به دانشگاه برنخواهد گشت.»

آنها تاکید کردند که تا زمان رسیدن به تمام خواسته‌های ذکر شده در بیانیه به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. دانشجویان بازداشت شده از دانشگاه شریف محمد ملانوری، امیررضا چرچی، محمد ابراهیم واعظی، فریبرز کهن‌زاد، علی عالمی آرانی هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy