Friday, Nov 11, 2022

صفحه نخست » قتل یک شهروند آمریکایی در بغداد با ادعای انتقام قاسم سلیمانی

10-10.jpgایران وایر - به گفته فاکس نیوز یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در عراق مسئولیت قتل یک شهروند آمریکایی را در بغداد برعهده گرفت و این حرکت را انتقام قاسم سلیمانی اعلام کرد. مقتول «استفن ترول» نام داشت که روز دوشنبه ۱۶ آبان ماه به ضرب گلوله در بغداد کشته شد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر جدید عراق روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی این حمله را محکوم کرد و به کسانی که ممکن است در حال برنامه ریزی برای انجام خشونت در عراق باشند هشدار داد: «این یک جنایت بزدلانه علیه یک شهروند آمریکایی ساکن کشور ما بود. این اتفاق خط قرمز ماست و کسانی که می خواهند حکومت ما را از نظر امنیتی آزمایش کنند، شکست خواهند خورد.»

به گزارش فاکس نیوز، یک گروه شبه‌نظامی مسلح با نام « اصحاب کهف» که مورد حمایت ایران است در بیانیه‌ای مسئولیت این قتل را بر عهده گرفته و این حرکت را «انتقام قتل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس» و ابومهدی المهندس خوانده است.

سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپادی با مجوز دونالد ترامپِ، رئیس جمهور وقت امریکا ترامپ دی ماه سال ۱۳۹۸ در بغداد کشته شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بیل روجو، کارشناس ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، می‌گوید که ایران باید در قبال حمله به یک آمریکایی در خارج از کشورش پاسخگو باشد. شبه‌نظامیانی که این حمله را انجام دادند، بدون شک زیرمجموعه شبه‌نظامیان بزرگ‌تر شیعه مورد حمایت ایران، مانند « عصائب اهل حق » یا «حزب‌الله» هستند. روجو گفت: «این حمله از الگوی حملات قبلی پیروی می‌کند. گروه‌هایی ناشناخته ادعای حمله به منافع آمریکا را دارند و همه درگیر این می‌شوند که این این گروه کیست؟ این کار به منظور ایجاد فضا برای انکار حرکت‌های شبه نظامیان بزرگتر انجام می شود تا از حملات تلافی جویانه جلوگیری شود».

روجو هشدار داد که کشتن ترول ، حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، « سازمان تروریستی تحت تحریم ایالات متحده» را تحریک خواهد کرد: « قتل یک شهروند آمریکایی به بهانه انتقام به حامیان آنها و کسانی که آنها به دنبال تهدید وارعاب آنها هستند ثابت می‌کند که حافظه طولانی و ابزاری برای این کارها دارند. تلاش برای هدف قرار دادن آمریکایی های بیشتری است.»

ترول برای سازمانی وابسته به آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در بخش آموزش زبان انگلیسی کار می‌کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy