Friday, Nov 11, 2022

صفحه نخست » امام جمعه زاهدان نیروهای مسلح را به‌باد انتقاد گرفت

molavi_banner.jpgصدای آمریکا - مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه نماز جمعه ۲۰ آبان با حمله به رویه نیروهای نظامی و انتظامی گفت که «نيروهاى مسلح بايد براى مردم بمیرند نه اينكه مردم را بكشند.»

او که در مسجد مکی زاهدان سخنرانی می‌کرد، افزود: «نیروهای نظامی کجا آموزش دیده‌اند که به مردم شلیک کنند؟»

مولوی عبدالحمید بار دیگر با اشاره به حادثه جمعه خونین زاهدان گفت: «امروز این حادثه روشن شده و همه می‌دانند که مردم به ناحق کشته شدند. مسئولین باید این جنایت را محکوم کنند و آمران و عاملان جمعه خونین باید به محاکمه کشیده شوند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه به خانواده جانباختگان اعتراضات زاهدان و خاش که با گلوله جنگی کشته شدند، پیشنهاد پول داده شد، گفت: «بازماندگان پول را رد کردند. ما پول نمی‌خواهیم، عزت ما باید حفظ شود.»

او همچنین نامه ٢٢٧ نماینده مجلس شورای اسلامی برای اعدام معترضان را مایه تاسف خواند و پرسید: «آیا پارلمان‌های دیگر در دنیا این کار را می‌کنند که شما کردید؟»

مولوی در بخش دیگری از سخنانش خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شد. او با رد ادعای خارجی بودن منشا اعتراضات سراسری، نبود آزادی را عامل اصلی این اعتراضات دانست.

همزمان و به مانند دیگر جمعه‌های گذشته، خیابان‌های بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان همچون زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان، و چابهار صحنه اعتراضات ضدحکومتی شهروندان بلوچ بود.

مولوی عبدالحمید پیشتر نیز ضمن انتقاد شدید از کشتار معترضان بلوچ، مقامات دولت و در راس آنها آیت‌الله علی خامنه‌ای را مسئول دانسته و خواستار برگزاری همه‌پرسی شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy