Saturday, Nov 12, 2022

صفحه نخست » پیام امانوئل ماکرون به مسیح علینژاد در ملاقات امروز

masih_banner.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

مسیح علینژاد، خبرنگار و فعال حقوق بشر، امروز جمعه یازدهم نوامبر در کاخ الیزه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، دیدار کرد. کاخ الیزه تا لحظۀ تهیه این خبر بیانیه ای درباره این ملاقات منتشر نکرده است.

خود مسیح علینژاد در گفتگوی ویدیویی که پیش از این ملاقات با رادیو بین المللی فرانسه انجام داد، گفت که قصد دارد در ملاقات با رئیس جمهوری فرانسه از او بخواهد که از خیزش زنان و جوانان و مردم ایران برای دستیابی به آزادی دفاع کند و برای این منظور تمام امکانات خود را چه در سطح ملی، چه در سطح اروپایی و بین المللی به کار بگیرد

258.jpg

مسیح علینژاد، لادن برومند، شیما بابایی و رویا، دختر مینو مجیدی از جان‌باختگان خیزش سراسری ایرانیان ، از جمله کسانی بودند که در این دیدار حضور داشتند.

***

به گزارش ایران وایر خانم علی‌نژاد با انتشار تصاویری از این نشست در صفحه توئیتر خود نوشته است که در دیداری دونفره با مکرون، به او گفته است که آن‌چه در ایران در حال وقوع است، یک «انقلاب» است.

او همچنین نوشته است که به رئیس جمهوری فرانسه گفته که فرانسه می‌تواند نخستین کشور برای به رسمیت شناختن این انقلاب باشد و به جای جمهوری اسلامی با چهره‌های اپوزیسیون در آینده دیدار کنید و اتحادیه اروپا را برای پذیرش یک ایران سکولار آماده کنید.

بر اساس این گزارش، سپس، گروهی از زنان ایرانی، از جمله رویا پیرایی، دختر مینو مجیدی که در جریان اعتراضات در کرمانشاه کشته شد و دخترش موهایش را بر مزار مادرش چید، «لادن برومند»، فعال سرشناس حقوق‌بشر و «شیما بابایی»، فعال مخالف حجاب اجباری نیز درباره وضعیت اعتراضات در ایران، با رذیس جمهور فرانسه گفتگو کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مسیح علی‌نژاد در توضیح این دیدار نیز نوشته است که این زنان «تصویر روشنی از جنایت جمهوری اسلامی را به رییس‌جمهور نشان دادند و گفتند جمهوری اسلامی باید برود.»

بنابه توئیت خانم علی‌نژاد، رویا پیرایی نیز به امانوئل مکرون گفته است که «با قاتل مادرم دست ندهید ما مردم را به رسمیت بشناسید.»

در هفته‌های اخیر فرانسه بارها با اعلام حمایت از معترضان ایرانی از مقامات جمهوری اسلامی خواسته که سرکوب معترضان را پایان بخشد. با این‌وجود، دولت‌های غربی همچنان اصرار دارند که دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای باید جلوگیری کنند و برای این‌کار مذاکرات را از دستور کار خود خارج نکرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy