Saturday, Nov 12, 2022

صفحه نخست » واکنش بی‌بی‌سی به انتشار مکالمات خصوصی یکی از کارکنانش

bbc5_banner.jpgآزار را تحمل نمی‌کنیم، از هر جایی که باشد

بی بی سی - در پی انتشار مکالمات خصوصی رعنا رحیم‌پور، از کارکنان بی‌بی‌سی، این رسانه با صدور بیانیه‌ای، ضمن حمایت از «همه خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی» اعلام کرد که آزار کارکنانش را «از هرجایی که باشد» تحمل نخواهد کرد.

اخیرا انتشار مکالمات خصوصی خانم رحیم‌پور موجب شده تا او هدف حملات برخی رسانه‌ها و گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد.

رعنا رحیم‌پور می‌گوید این فایل صوتی که به صورت غیرقانونی و غیراخلاقی ضبط و پخش شده، تقطیع و تحریف شده است و محتوای آن بیانگر دیدگاه‌های او یا سیاست خبری رسانه‌اش نیست.

در بیانیه بی‌بی‌سی با اشاره به «سال‌ها اذیت و آزار کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌هایشان» آمده است: «این برخوردها اخیراً تشدید شده و در یک تجاوز آشکار به حریم خصوصی، تماس شخصی یک خبرنگار بی‌بی‌سی با خانواده‌اش به‌طور غیرقانونی ضبط و منتشر شده است.»

در این بیانیه آمده است: «برخی اکنون به دنبال سوء استفاده از این مساله برای بی اعتبار کردن روزنامه‌نگاری بی‌بی‌سی هستند و به روزنامه‌نگاران ما حمله می کنند.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما در کنار همه خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی ایستاده‌ایم و از روزنامه‌نگاری آنها حمایت می‌کنیم. ما آزار را تحمل نمی‌کنیم، از هر جایی که باشد.»

بی‌بی‌سی در این بیانیه همچنین تاکید کرده که رسانه‌ای مستقل است و «در مورد رویدادهای ایران موضعگیری نمی‌کند و تنها رویدادها را گزارش می‌کند».

بی‌بی‌سی می‌افزاید: «گفت‌وگوهای خصوصی خبرنگاران بی‌بی‌سی با خانواده‌هایشان ارتباطی به کار خبری ما ندارد.»

هنوز روشن نیست که فایل صوتی مکالمات رعنا رحیم‌پور و خانواده‌اش در ایران، چگونه به دست برخی رسانه‌ها رسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy