Monday, Nov 14, 2022

صفحه نخست » تسنیم: آیا سرنوشت خاشچقی در انتظار رعنا رحیم‌پور است؟ + خانم رحیم‌پور می‌تواند به ایران برگردد

tasnim_banner.jpgادامه استفاده ابزاری روزنامه های سپاه از "فایل صوتی لو رفته" رعنا رحیم‌پور:

لو رفتن یک فایل صوتی و افشای پشت‌صحنه تجزیه‌طلبانه ایران اینترنشنال توسط رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی، احتمال برخورد حذفی حکومت آل‌سعود به‌سرکردگی بن‌‌سلمان با این خبرنگار بی‌بی‌سی را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دامنه اتفاقات افشای فایل صوتی رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی بعد از یک هفته همچنان ادامه دارد، در تازه‌ترین واکنش‌ها، شبکه bbc بعد از چند روز سکوت شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد آزار کارکنانش را از هرجایی که باشد تحمل نخواهد کرد.

این بیانیه بعد از آن بود که ایران اینترنشنال در گزارشی به بی‌بی‌سی و خبرنگار‌ان آن تاخت و آنها را تلویحاً عمال نظام معرفی کرد و حتی از لفظ آیت‌الله BBC استفاده کرد!

فایل افشاشده از رعنا رحیم‌پور علیه ایران اینترنشنال ممکن است وی را در معرض هر نوع خطر احتمالی از سوی حامیان مالی این شبکه سعودی قرار دهد و یادآور سرنوشت جمال خاشقچی است که در اکتبر 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مشخص شد به‌دستور بن‌‌سلمان با اره تکه تکه و در اسید حل شده است!

اتفاقی که اکنون برای رعنا رحیم‌پور رقم خورد این گزاره را در ذهن تقویت می‌کند که پشت‌پرده شبکه اینترنشنال و دستگاه اطلاعاتی سعودی، بعد از حذف وی از فضای مجازی، ممکن است او را حذف فیزیکی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه: رعنا رحیم‌پور می‌تواند به ایران برگردد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره امکان بازگشت رعنا رحیم‌پور مجری شبکه BBC که از سوی شبکه اینترنشنال تهدید شده است، گفت: اگر او بخواهد به ایران بازگردد این امکان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری، درباره امکان بازگشت رعنا رحیم‌پور مجری شبکه BBC که از سوی ایران اینترنشنال تهدید شده بود، گفت: اگر او بخواهد به ایران بازگردد این امکان وجود دارد و شهروندان ایرانی برای بازگشت به ایران هیچ ممنوعیتی ندارند.

وی افزود: هر فردی که علاقه‌مند به سفر به ایران است این تسهیلات برایش فراهم است مگر آن‌هایی که جرمی در ارتباط با ایران مرتکب شده باشند که باید پاسخگوی جرم خود باشند. هیچ شهروندی برای سفر و بازگشت به ایران با ممنوعیت مواجه نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy