Monday, Nov 14, 2022

صفحه نخست » سی‌بی‌سی: افزایش اقدامات ایرانیان تورنتو علیه افراد مرتبط با جمهوری اسلامی

canada_banner.jpgرادیو فردا - یک رسانه کانادایی در گزارشی از افزایش فشار جامعه ایرانیان ساکن تورنتو علیه افراد مرتبط با جمهوری اسلامی خبر داد.

سی‌بی‌سی نیوز روز یکشنبه ۲۲ آبان در گزارشی نوشت که در تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، فعالان مدنی مخالف جمهوری اسلامی برای افشای افراد وابسته به جمهوری اسلامی یا حامیان این حکومت تلاش می‌کنند که به گفته فعالان، این افراد «بدون مجازات در کانادا زندگی می‌کنند».

اردشیر زارع‌زاده، یک وکیل ایرانی‌تبار ساکن تورنتو در گفت‌وگو با این رسانه انگلیسی‌زبان کانادا، به سفر اخیر مرتضی طلایی، فرمانده پیشین نیروی انتظامی تهران و از درجه‌داران سپاه پاسداران، به کانادا اشاره کرد و گفت: «این مرد من را همراه با بسیاری از دانشجویان دیگر به زندان فرستاد.»

آقای زارع‌زاده از زمان آغاز اعتراضات ایران، از ایرانیان کانادا خواسته است اطلاعات مربوط به وابستگان به حکومت ایران را که در کانادا زندگی می‌کنند یا به این کشور سفر می‌کنند، برایش ارسال کنند تا آنها را در وبسایت خود افشا کند.

این وکیل که به دلیل مشارکت در جنبش‌های دانشجویی شش سال در ایران زندانی بوده، با تاکید بر این‌که از خطر «افترا» آگاه است، اضافه کرد که پس از اطمینان از صحت اطلاعات، آنها را منتشر می‌کند.

سی‌بی‌سی نیوز فراتر از این محکومیت‌های آنلاین، به تنش‌هایی که در خارج از فضای مجازی، در جامعه ایرانیان کانادا به وجود آمده نیز پرداخته است.

به نوشته این رسانه، در «تهران کوچک» محله‌ای در شمال تورنتو که ساکنان ایرانی زیادی دارد، از زمان آغاز اعتراضات ایران تاکنون، برخی حوادث در این زمینه چند برابر شده است.

در گزارش سی‌بی‌سی نیوز آمده که روبه‌روی مرکز خرید پلازای ایرانیان، یک قصابی از سوی کاربران فضای مجازی به داشتن ارتباط با حکومت ایران متهم شد. همچنین شعار «مرگ بر آخوندها» بر روی دیوار مرکز اسلامی امام مهدی در تورن‌هیل نوشته شد.

سی‌بی‌سی نیوز افزود که این قصابی و این مرکز اسلامی به سوالات این رسانه در این زمینه پاسخی ندادند.

پیشتر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در دیدار با شماری از شهروندان ایرانی-کانادایی بر همراهی دولتش با مردم ایران تاکید کرده است.

از زمان آغاز اعتراضات در ایران، چندین تظاهرات گسترده از سوی ایرانیان در شهرهای مختلف کانادا همزمان با سایر کشورها برگزار شده و دولت کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن اعمال کرده است.

از جمله این تحریم‌ها، ممنوعیت ورود اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به کاناداست که این تحریم شامل نیمی از اعضای ارشد سپاه، حدود ۱۰ هزار نفر، می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy