Monday, Nov 14, 2022

صفحه نخست » رابطه استفاده از اندام های جنسی مردانه و زنانه برای هتاکی و کاربرد خشونت با شعار زن، زندگی، آزادی، اکبر گنجی

ganji_banner.jpgجمهوری اسلامی در مقام استبداد به نام دین، بی رحمانه مخالفان را سرکوب کرده و می کند. مخالفان به درستی خواهان گذار از جمهوری اسلامی به یک «نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر و عدالت به مثابه نفی کلیه اشکال تبعیض های قومی و مذهبی و جنسیتی و طبقاتی» هستند.

فقط داشتن چنین آرمان و آرزویی برای محقق ساختن آن کافی نبوده و نیست. برخی روش ها ما را به چنان هدفی می رسانند، اما برخی روش ها ما را از آن هدف موجه دور می سازند و آرمان را به امری دسترس ناپذیر تبدیل می سازند.

بحث و گفت و گوی ناقدانه در این مورد باید گشوده باشد و همه اولاً: ادعای خود را دقیق مطرح سازند. ثانیاً: شواهد و قرائن قوی برای تایید ادعای خود ارائه کنند. ثالثاً: شواهد و قرائن ناقض ادعایشان را هم توضیح دهند که چگونه با اصل ادعا سازگار می شود.

به اعتقاد برخی شعار «زن، زندگی، آزادی» شعار اصلی حرکت اعتراضی ۱۴۰۱ بوده و هویت حرکت اعتراضی را می سازد. آیا واقعاً چنین است؟ با چه ملاک یا معیارهایی؟ فرض ما این است که این مدعا درست است. در این صورت این شعار و هویت لوازم منطقی و پیامدهای عملی خاصی خواهد داشت.

گروهی از معترضان در مبارزه با جمهوری اسلامی از رکیک ترین دشنام ها و خشونت استفاده کرده و می کنند. در این نوبت فیلم های زیادی از دشنام های رکیک را به عنوان شاهد ارائه کرده ام. محل نزاع این است: آیا رکیک ترین دشنام ها و خشونت فیزیکی با شعار و هویت «زن، زندگی، آزادی» سازگار است یا تعارض دارد؟ پیامدهای استفاده ی از هتاکی و کاربرد خشونت برای حرکت اعتراضی و آینده دموکراسی خواهی ایرانیان چیست؟

در این نوبت به این مسائل پرداخته شده است

کانال یوتوب اکبر گنجی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy