Tuesday, Nov 15, 2022

صفحه نخست » دلیل بی شرمانه حکومت برای دعوت از "علی کریمی" به "تیم ملی"

karimi_banner.jpg"علی کریمی" دعوت شد که تشویق علی کریمی بی‌معنی شود

ایران وایر - روزنامه «هم‌میهمن» در گزارشی مدعی شده است فدراسیون فوتبال برای فریب دادن افکار جهانی، از «علی کریمی»، هافبک سابق استقلال که مدت‌هاست به اردوهای تیم ایران دعوت نمی‌شد، برای حضور در جام‌جهانی دعوت کرده است.

پیش از این، گزار‌ش‌هایی مبنی‌بر دستوری بودن حضور برخی از بازیکنان در اردوی تیم فوتبال ایران منتشر شده بود. حالا این روزنامه با استناد به تشویق‌های مکرر «علی کریمی» ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، نوشته است که سرمربی پرتغالی تیم ایران به درخواست فدراسیون فوتبال، برای حضور بازیکنی هم‌نام با این ستاره سابق، تن داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

توجیه دعوت شدن از بازیکنی هم نام با علی کریمی این است که اگر تماشاگران در ورزشگاه‌های ایران نام «علی کریمی» را در حمایت از جنبش مردمی سر دادند، فدراسیون فوتبال ایران مدعی شود که تماشاگران، یکی از بازیکنان تیم ایران را تشویق می‌کنند.

روزنامه «هم‌میهن» دعوت علی کریمی جوان به اردوی تیم فوتبال ایران را «شگفتی» خوانده و نوشته است: «موضوع شگفت‌انگیز لیست تیم ملی برای جام‌جهانی، دعوت از علی کریمی، بازیکن شاغل در لیگ ترکیه است. او در این فصل، ۹بار در سوپرلیگ ترکیه به میدان رفته و یکی از بازیکنان متوسط این روزهای فوتبال ایران است که اگر خودش امکان دعوت از خودش را داشت، احتمالا دست به چنین ریسکی نمی‌زد.»

«کارلوس کی‌روش» سرمربی پرتغالی تیم ایران، تنها سرمربی حاضر در جام‌جهانی است که لیست تیمش را متشکل از ۲۵ بازیکن به فیفا معرفی کرد. طبق قوانین فیفا، هر تیم حق دارد از ۲۶ بازیکن در این دوره جام‌جهانی استفاده کند.

تیم ایران تنها تیمی است که از چهار دروازه‌بان، برای سه بازی دعوت کرده است. تیم ایران، پیرترین تیم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ معرفی شده و به نظر می‌رسد فهرست تیم فوتبال ایران، با دخالت مستقیم حراست فدراسیون فوتبال و جلوگیری از حضور برخی بازیکنان تنظیم شده باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy