Friday, Nov 18, 2022

صفحه نخست » بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران اعتصاب کردند

esteghlal_banner.jpgرادیو زمانه - به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران، بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران دست به اعتصاب زده اند. بنا به این گزارش، مطالبات پیشین بازیکنان این تیم پرداخت نشده و به همین دلیل بازیکنان استقلال در تمرین امروز جمعه ۲۷ آبان شرکت نکرده اند. قرار بود بازیکنان طبق برنامه قبلی امروز دور جدید تمرین‌های آماده‌سازی خود را آغاز کنند. اعتصاب بازیکنان استقلال همزمان با اعتصاب مغازه‌داران و بازاری‌ها و شماری از کارگران در سرتاسر ایران در یابود آبان خونین ۹۸ و در ادامه خیزش انقلابی کنونی مردم صورت می‌گیرد.

از آغاز اعتراض‌ها تا کنون چندین بازیکن فعلی و پیشین فوتبال ایران به دلیل حمایت از اعتراضات با اتهام‌های امنیتی مواجه شده اند. در یکی از آخرین نمونه‌ها پرویز برومند، دروازه‌بان پیشین تیم استقلال و تیم ملی ایران سه‌شنبه ۲۴ آبان دستگیر شد و رسانه‌های نزدیک به سپاه اتهام او را «تخریب اموال عمومی» و «لیدری اغتشاشات» خوانده اند.

uk_banner.jpgبازیکنان انگلیس در مورد زانو زدن قبل از بازی با ایران تصمیم می‌گیرند

ایران وایر - طبق اعلام رسانه‌های بریتانیایی، بازیکنان تیم فوتبال انگلیس قرار است در مورد تصمیم‌شان مبنی بر «زانو زدن» پیش از دیدار با ایران، گفت‌وگو کنند.

زانو زدن در زمان آغاز مسابقه یا زمان پخش سرود ملی یک کشور، نشانه‌ای از همبستگی با بخشی از جامعه‌ای است که مورد ظلم یا تبعیض از سوی حاکمیت قرار می‌گیرند. پیش از این بازیکنان انگلیس چنین رفتاری را در قبال موضوعاتی مانند «تبعیض نژادی» و «حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی» انجام داده بودند.

«گرت ساوت‌گیت» سرمربی تیم ملی انگلیس گفته است: «تا امروز در موردش با همه بازیکنان و اعضای تیم صحبت نکردیم. چون تاکنون تمرکز ما روی نتایج و مسابقات بوده است. اما قطعا در مورد این موضوع حرف خواهیم زد.»

همچنین «کانر کودی» بازیکن تیم ملی فوتبال انگلیس تایید کرده که تا روز دوشنبه قرار است تمام بازیکنان در مورد احتمال زانو زدن در بازی مقابل ایران صحبت کنند و به یک تصمیم نهایی برسند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این موضوع را سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس هم تایید کرده است.

روز گذشته تصاویری از ژست‌های شادمانه «علی‌رضا جهانبخش»، «مهدی طارمی» و «کریم انصاری‌فرد» منتشر شد که از سوی بخش عمده‌ای از جامعه ایران مورد انتقاد قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy