Saturday, Nov 19, 2022

صفحه نخست » تیراندازی در باشگاه همجنسگرایان کلرادو ۵ کشته و دست‌کم ۱۸ زخمی به جا گذاشت

20.jpgایندیپندنت فارسی - پلیس کلرادو اسپرینگز، شهری در ایالت کلرادوی آمریکا، اعلام کرد بر اثر تیراندازی شامگاه شنبه در یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در این شهر، پنج نفر کشته و دست‌کم ۱۸ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ستوان پاملا کاسترو درباره این حادثه تیراندازی گروهی گفت پلیس کلرادو اسپرینگز پس از رسیدن به محل حادثه، یک مظنون را بازداشت کرده است.

او به خبرنگاران گفت که فرد مظنون تحت درمان است اما مشخص نکرد آیا متهم نیز در میان افراد مجروح شمارش‌ شده است یا زخمی‌ها به غیر از او ۱۸ نفرند. پلیس در مورد انگیزه احتمالی فرد متهم به تیراندازی هم اطلاعاتی نداد.

مایک اسمالدینو، فرمانده امدادرسانی کلرادو اسپرینگز، گفت که پس از دریافت تماس‌های متعدد، ۱۱ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

پلیس هنوز درباره این تیراندازی جزئیات بیشتری منتشر نکرده است اما گفته می‌شود ماموران اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، در صحنه حادثه حضور دارند و می‌کوشند به شناسایی سایر عاملان و یافتن انگیزه احتمالی آن‌ها کمک کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

باشگاه شبانه همجنسگرایان «کیو» که این تیراندازی آن‌جا رخ داد، با صدور بیانیه‌ای، به خانواده‌ قربانیان تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: «ما از واکنش سریع مشتریان قهرمان که مرد مسلح را مهار کردند و به این حمله پایان دادند، تشکر می‌کنیم.» باشگاه کیو خود را به عنوان یک «باشگاه شبانه همجنسگرایان مرد و زن با برنامه‌های تفریحی مختلف» معرفی می‌کند.

در سال ۲۰۱۶ هم یک مرد مسلح ۴۹ نفر را در یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو فلوریدا کشت و خودش هم به دست پلیس کشته شد. آن اتفاق بدترین تیراندازی جمعی در باشگاه همجنسگرایان در ایالات متحده محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر، حملات دیگری نیز به باشگاه‌های خاص همجنسگرایان انجام شده است. در ماه ژوئن، ۳۱ عضو گروه نئونازی «جبهه میهن‌پرستان» در آیداهو بازداشت و به توطئه برای حمله به راهپیمایی همجنسگرایان متهم شدند. در ماه اکتبر نیز یک کشیش بنیادگرا در آیداهو به جماعت کوچک مخاطبان خود گفت دولت باید همجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها را اعدام کند. این سخنرانی‌های رهبران افراطی گروه‌های مختلف در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند چنین لفاظی‌هایی علیه همجنسگرایان به عنوان فراخوانی برای وارد عمل شدن پیروانشان تلقی شود.

ماه ژوئن، در جریان تیراندازی در یک باشگاه شبانه و خیابان‌های اطراف آن در اسلو، پایتخت نروژ، نیز دو نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. آن حمله در شرایطی رخ داد که نروژ چند ماه پیش از آن، قانونی را که رابطه جنسی همجنسگرایان را جرم‌ تلقی می‌کرد، لغو کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy