Monday, Nov 21, 2022

صفحه نخست » بازیکنان ایران سرود جمهوری اسلامی را نخواندند

sorood_banner.jpgایران وایر - هیچ یک از بازیکنان تیم فوتبال ایران در آغاز دیدار با انگلیس، سرود جمهوری اسلامی را همخوانی نکردند. تیم فوتبال با ترکیب بیرانوند، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، علی کریمی، احسان حاج‌صفی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی مقابل تیم ملی انگلیس قرار گرفته است.

***

تیم‌های فوتبال ایران و انگلیس امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران مقابل هم قرار گرفته‌اند. این نخستین دیدار تیم فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. تیم فوتبال ایران در شرایطی در این بازی حاضر شده است که تیم در برخی از شهرهای غربی ایران، نیروهای سرکوب‌گر با اسلحه‌های جنگی به مردم معترض حمله کرده‌اند.

تیم فوتبال ایران در ORF1؛ فقط از دریچه اعتراضات و جنبش زنان

کارشناس و گزارشگر شبکه ORF1 در فاصله یک ساعت مانده به آغاز دیدار تیم‌های فوتبال ایران و انگلیس، صحبت در مورد وضعیت تیم فوتبال ایران را به وضعیت اعتراضات در ایران و چرخش نگاه مردم از تیم فوتبال اختصاص دادند.

«رومن منلیش» بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی اتریش در این برنامه با اشاره به اعتراضات مدنی مردم، سکوت بازیکنان در قبال سرکوب معترضین و جنبشی که او نامش را «جنبش حقوق زنان در ایران» نامید، تلاش کرد در مورد چرایی تغییر نگاه مردم ایران به وضعیت تیم فوتبال اشاره کند.

همچنین گزارشگر اعزامی شبکه ORF1 به قطر نیز مدعی شد که «برخی» از تماشاگران ایرانی که به قطر آمده‌اند سعی دارند از جنبش‌های اعتراضی ایران حمایت کنند. او همچنین گفت مشخص نیست که آیا با توجه به رابطه حسنه میان جمهوری اسلامی و دولت قطر، آن‌ها موفق به انجام این کار شوند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در این برنامه صرفا ترکیب تیم فوتبال ایران معرفی و بخش‌هایی از صحبت‌های کارلوس کی‌روش پیش از مسابقه ایران و انگلیس پخش شد.

شبکه ORF1 اما در مورد تیم انگلیس نگاهی کاملا فنی داشت. کارشناس این برنامه از جنبه فنی و با مرور سوابق «گرت ساوت‌گیت» سرمربی تیم ملی انگلیس و معرفی ستاره‌های این تیم، به استقبال بازی رفت.

پایان نیمه اول؛ تیم فوتبال ایران صفر - انگلیس ۳

نیمه نخست دیدار تیم‌های فوتبال ایران و انگلیس با نتیجه سه بر صفر به سود تیم ملی انگلیس به پایان رسید. گل‌های تیم ملی فوتبال انگلیس را «جود بلینگام» و «بوکایو ساکا» و «رحیم استرلینگ» به ثمر رساندند. در ابتدای نیمه نخست «علیرضا بیرانوند» مصدوم شد. کارلوس کی‌روش سرمربی ایران سعی داشت از فرصت مصدومیت او برای اتلاف وقت استفاده کند. ترکیب اولیه کارلوس کی‌روش برای دیدار با ایران کاملا دفاعی و برای بسته نگه داشته شدن دروازه تیمش بود. انگلیس حتی پس از به ثمر رساندن سه گل باز هم دست از حمله روی دروازه ایران نکشید.

زن، زندگی، آزادی، در نگاه رسانه‌های جهان

تصویری از تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه که شعارهای «آزادی برای ایران» و «زن، زندگی، آزادی» را با خود به ورزشگاه آورده بودند مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت. شبکه‌های تلویزیونی مانند ORF و رسانه‌های خبری مانند «یاهو نیوز»، «تلگراف»، «الجزیره» و «آر.اس.اف» با پخش تصاویر مرد و زنی که در ورزشگاه این شعارها را در دست داشتند، از تلاش ایرانیان برای رساندن صدای انقلاب و جنبش اعتراضی مردم ایران به گوش جهان خبر دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy