Thursday, Nov 24, 2022

صفحه نخست » هرانا: تلفات سرکوبگران به ۵۶ تن رسید

talafat_banner.jpgایران وایر - هرانا از کشته شدن ۵۶ نیروی امنیتی و نظامی در جریات اعتراضات اخیر مردم ایران خبر داد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشری در ایران از روز ۲۶ شهریور ماه تا روز دوم آذر ماه دست کم ۵۶ نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی که در سرکوب مردم ایران نقش داشتند، کشته شدند.

بر اساس نموداری که این رسانه منتشر کرده با ۳۱ کشته بیشترین تلفات متعلق به نیروی بسیجی بوده، ‌۱۳ سپاهی، ۱۰ نفر از نیروی انتظامی ، یک مامور اوزارت طلاعات و یک ارتشی هم دیگر کشته شدگان بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

طبق این آمار در میان کشته شدگان ۱۱ نظامی با درجه سرهنگ به چشم می‌خورد.

پیش از این در تاریخ ۲۱ آبان ماه گذشته کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نیویورک گفته بود ۴۰ نفر از نیروهای نظامی و امنیتی در جریان اعترضات مردمی ایران کشته شدند.

در همین راستا خبرگزاری‌های وابسته حکومتی ایران شب گذشته به نقل از محمد رضایی، مدیرکل امنیتی استانداری کردستان خبر کشته شدن یک بسیجی با نام علی فتاحی در مریوان کردستان را منتشر کردند.

از آغاز اعتراضات سراسری مردم ایران که با مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد نیروی انتظامی رخ داد تا کنون حدود ۷۰ روز می‌گذرد بر اساس تحقیقات و بررسی‌های ایران وایر تا کنون دست کم ۳۷۸ نفر در ۲۲ استان ایران کشته شده‌ و بیش از ۱۴ هزار نفر دستگیر شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy