Saturday, Nov 26, 2022

صفحه نخست » نخستین جلسه دادگاه توماج صالحی با اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» برگزار شد

toomaj_banner.jpgرادیو بین المللی فرانسه - نخستین جلسۀ دادگاه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی خوانندۀ رپ، روز شنبه ۵ آذر، در دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد. اتهامات مطروحه علیه این هنرمند، «محاربه» و «افساد فی الارض»، عنوان شده است.

برگزاری جلسۀ دادگاه توماج صالحی خوانندۀ رپ، روز شنبه پنجم آذر، در حساب کاربری او در توییتر اطلاع رسانی شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی حساب توییتری توماج صالحی که توسط یکی از نزدیکان مورد اعتماد وی مدیریت می شود، اتهامات مطروحه علیه او «محاربه» و «افساد فی الارض» عنوان شده است.

در این توییت همچنین نوشته شده است که این جلسه دادگاه «پشت درهای بسته» و «بدون حضور وکیل انتخابی» برگزار شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از اعدام این هنرمند معترض، حساب توییتری او افزوده است: «پدر توماج صالحی به همراه وکلای انتخابی برای کسب اطلاعات بیشتر در محل دادگاه نیکبخت اصفهان واقع در سعادت آباد خیابان نیکبخت حضور یافته اند».

توماج صالحی، در تاریخ ۸ آبان، در روستای گردبیشه واقع در استان چهار محال و بختیاری توسط شمار زیادی از نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خبرگزاری های رسمی ایران مدعی شدند که بازداشت توماج صالحی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است اما این ادعا توسط نزدیکان وی تکذیب شد.

توماج صالحی که اهل شاهین‌شهر واقع در استان اصفهان است، در جریان اعتراضات جاری در ایران، با انتشار پیام ها و تصاویری در شبکه های اجتماعی، به حمایت از مردم پرداخته بود.

توماج صالحی سال گذشته نیز به دلیل انتشار چند ترانه اعتراضی بازداشت شده بود و به اتهام «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام»، به جریمه نقدی و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر، نسبت به احتمال اعدام توماج صالحی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی او‌ شده‌اند.

همچنین پیش از این نیز ۱٢۶ فعال مدنی، نویسنده ‌و هنرمند، با امضای نامه‌ای خواستار آزادی این خواننده رپ شده بودند.

بر اساس گزارش ها، سامان یاسین خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران که روز دهم مهر ماه بازداشت شده بود نیز از سوی دادگاه انقلاب به «محاربه» متهم شده است.

بر اساس قوانین کیفری ایران، اتهاماتی چون «محاربه» و «افساد فی‌الارض»، می‌تواند مجازات اعدام را برای متهم در پی داشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy