Saturday, Nov 26, 2022

صفحه نخست » واکنش علی خامنه‌‌ای به برد تیم فوتبال ایران در برابر ولز

agha_banner.jpgچشم‌مان را روشن کرد، چشم‌شان روشن باشد

ایران وایر - «علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی امروز (شنبه) در دیدار با جمعی از بسیجی‌های کشور، از پیروزی تیم فوتبال مقابل ولز ابراز خوشحالی کرده و گفته است: «دیروز بچه‌های تیم ما چشم ملت را روشن کردند و ان‌شاءالله چشم‌شان روشن باشد.»

علی خامنه‌ای همچنین به آن‌چه «استفاده مستکبران از فرصت جام جهانی» نامیده اشاره کرده است و مدعی شده باید مراقب «غفلت ناشی از تمرکز همه چشمها» به این مسابقات باشیم.

او در این سخنرانی دو بار به موضوع دقت و تلاش برای مراقبت از فضای جام جهانی تاکید کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی در حالی به موضوع مراقبت از فضا یا فرصت جام جهانی اشاره می‌کند که گزارش‌هایی مستند از اعزام نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی در ورزشگاه‌های قطر منتشر می‌شود. پیش از آغاز مسابقات نیز «حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان دولت «ابراهیم رئیسی» تایید کرده بود که تعدادی از مدیران دولتی حکومت همراه با خانواده‌های‌شان جهت حمایت یا آن‌چه او «کار فرهنگی در قطر» نامیده به مسابقات اعزام خواهند شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در تلاش است تیم فوتبال ایران که در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارد را به صورت کامل مصادره کند.

روز گذشته، رقص ماموران سرکوب با پرچم‌ جمهوری اسلامی در سطح شهرهای ایران نیز واکنش‌هایی را به همراه داشت.

خامنه‌ای: در قضایای اخیر بسیجی‌ها مظلوم واقع شدند

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی امروز شنبه ۵ آذر ماه در جمع بسیبجیان در پاسخ به سیاستمدران و فعالان حقوق بشری که خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی می‌گویند صدای مردم ایران بشنوید،‌ گفت: « یک شهید در اصفهان، در شیراز، در مشهد، در کرج در هر جای دیگر شهید می‌شود، خیل جمعیت مردم راه می‌افتند، شعار می‌دهند علیه تروریست، علیه اغتشاشگر، صدای ملت این است، شما چرا نمی شنوید صدای ملت را؟»

علی خامنه‌ای،‌رهبر جمهوری اسلامی ایران در حالی که بیش از ۷۰ روز از اعتراضات ایران می‌گذرد و دست کم ۳۷۸ نفر از مردم معترض توسط نیروهای امنیتی سپاه و بسیج و نیروی انتظامی کشته شدند، مدعی شد که بسیجیان مظلوم هستند و گفت : «دیدید در این قضایای اخیر بسیجی‌های مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع می‌شوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند.»

خامنه‌ای درباره نسل‌های محتلف بسیجی و تغییر روحیات بسیجی‌های نسل جدید با اشاره به اینکه بسیجی «دهه شصتی و دهه هشتادی و دهه نودی تفاوت ندارد» و بحث «انقطاع نسلی» را برآمده از «گعده‌های روشنفکرانه» دانست.

خامنه‌ای با این ادعا که کشور ایران تا پیش از انقلاب به انگلیس و امریکا «آویزان» بود و بعد از انقلاب تبدیل به کشوری شد که «قدرتمندانه» حرف می‌زد و «باج» نمی‌داد، گفت این «هویت جدید» باعث شد در کشورهای دیگر «ملت‌ها بیدار شدند.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه در واکنش به سیاستمدرانی که از حکومت ایران خواستند تا صدای مردم ایران را بشنوند گفت: «می‌گوید «صدای ملت را بشنوید»، صدای رعدآسای ملت در سیزده آبان امسال بلند شد، شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را! امروز تشییع جنازه شهدا صدای ملت ایران است. یک شهید در اصفهان، در شیراز، در مشهد، در کرج در هر جای دیگر شهید میشود، خیل جمعیت مردم راه میفتند، شعار میدهند علیه تروریست، علیه اغتشاشگر، صدای ملت این است، شما چرا نمی شنوید صدای ملت را؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy