Sunday, Nov 27, 2022

صفحه نخست » جیمی جامپ بازی پرتقال اروگوئه با شعار احترام برای زنان ایران

streaker_banner.jpgرادیو فردا - مردی با پرچم رنگین‌کمان و تی‌شرتی که پشت آن نوشته شده بود «به احترام زنان ایران» روز دوشنبه در جریان بازی تیم‌های فوتبال اروگوئه و پرتغال در رقابت‌های جام جهانی قطر به میان زمین دوید.

این مرد حدود سی ثانیه در زمین فوتبال بود و در نهایت نیروهای امنیتی او را از زمین خارج کردند.

جلوی تی‌شرت او نیز عبارت «اوکراین را نجات بدهید» نوشته شده بود که اشاره به تهاجم نظامی روسیه به این کشور دارد.

01.png02.jpg

روبن نوس، بازیکن تیم فوتبال پرتغال، گفت: «ما می‌دانیم در جریان این جام جهانی چه اتفاقاتی پیش آمده... این هم یک اتفاق عادی است که رخ می‌دهد.»

وی افزود: «البته که ما با آنها هستیم. با ایران و زنان ایرانی هستیم. بنابراین امیدوارم هیچ اتفاقی برای آن پسر نیفتد، چون ما پیام او را درک می‌کنیم و فکر می‌کنم که همه جهان نیز آن را درک می‌کند.»

هویت این معترض ماریو فری از کشور ایتالیا اعلام شده است. او پیش از این در جریان رقابت‌های جام جهانی برزیل نیز دست به کنش مشابهی زده بود و آن زمان پیامش لزوم توجه جهانی به زندگی کودکان در فقر بود.

حقوق همجنس‌گرایان و پرچم رنگین‌کمان از موضوعات داغ پیرامون جام جهانی قطر بوده است، جایی که همجنس‌گرایی ممنوع است.

کاپیتان‌های هفت تیم اروپایی قصد داشتند که در این رقابت‌ها از بازوبند رنگین‌کمانی برای مبارزه با تبعیض علیه همجنس‌گرایان استفاده کنند. اما آنها به‌خاطر تهدید فیفا به جریمه انضباطی از جمله دریافت کارت زرد از این تصمیم عقب نشستند.

این میان تیم ملی فوتبال ایران نیز به خاطر اعتراضات ضدحکومتی در داخل کشور مورد توجهات بسیاری در رقابت‌های این دوره جام جهانی قطر قرار گرفته است.

ملی‌پوشان ایرانی در اولین بازی خود در این رقابت‌ها برابر انگلیس از خواندن سرود ملی به نشانه اعتراض به سرکوب‌ها در ایران خودداری کردند و پیش از مسابقه نیز مچ‌بند سیاه بستند.

در این حال گزارش‌های متعددی مبنی بر ایجاد محدودیت برای تماشاگران ایرانی در جام جهانی قطر منتشر شده که حاکی از آن است مسئولان این رقابت‌ها به آنها اجازه نمی‌دهند تا پرچم و بنر با شعار «زن، زندگی، آزادی» به استادیوم ببرند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy