Thursday, Dec 1, 2022

صفحه نخست » سپاه پاسداران پشت حمله به مراکز یهودیان در آلمان

polizei_banner.jpgاین پرونده در چارچوب «تروریسم دولتی» دسته‌بندی شده است

ایندیپندنت فارسی - بررسی‌های پلیس و مقام‌های قضایی آلمان نشان می‌دهد حکومت ایران پشت مجموعه‌ای از حملات برنامه‌ریزی‌شده به کنیسه‌ها و برخی دیگر از مراکز یهودیان آلمان بوده است.

چند رسانه آلمانی روز پنجشنبه اول دسامبر (دهم آذرماه) به‌استناد تحقیقات قضایی دادستان کل ایالت نوردراین-وستفالن آلمان نوشتند عوامل وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حملات اخیر به شماری از کنیسه‌ها در شهرهای مختلف آلمان، از جمله در اسن، دورتموند و بوخوم، دست داشته‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، این حملات شامل تیراندازی به کنیسه‌ای در شهر اسن و همچنین آتش‌سوزی نافرجام در کنیسه‌ای دیگر در شهر بوخوم می‌شود.

در این گزارش‌ها، اعضای هسته‌های «تروریستی» فعال وابسته به سپاه پاسداران در آلمان، «ایرانی» معرفی شده‌اند.

روزنامه تایمزاسرائیل نیز روز پنجشنبه اول دسامبر (۱۰ آذرماه) در گزارشی به‌نقل از منابع آلمانی نوشت: جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز در معرض خطر جدی و ترور عوامل وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در گزارش رسانه‌های آلمانی، جزئیات بیشتری درباره چگونگی طرح حمله به شوستر و زمان آن ارائه نشده است.

در تحقیقات پلیس و مقام‌های قضایی آلمان، از یک فرد دوتابعیتی ایرانی-آلمانی با اسم «رامین.ی»، به‌عنوان یکی از عوامل وابسته به سپاه پاسداران نام برده می‌شود.

تحقیقات پلیس آلمان نشان می‌دهد «رامین.ی» سال گذشته از آلمان خارج شده و به ایران فرار کرده است.

روزنامه تایمزاسرائیل، در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه خود، به‌نقل از مقام‌های قضایی آلمان، نوشت: این پرونده در چارچوب «تروریسم دولتی» دسته‌بندی شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy