Saturday, Dec 3, 2022

صفحه نخست » میترا حجار بازداشت شد

hejar_banner.jpgرادیو بین المللی فرانسه - میترا حجار ماه گذشته به همراه الناز شاکردوست، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی جهت پاسخگویی در مورد «انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز» به دادسرا احضار شده بود.

مهدی کوهیان، عضو کمیته پیگیری بازداشت هنرمندان، در توییتر خبر بازداشت میترا حجار بازیگر معروف ایرانی را تائید کرده است.

ایسنا روز چهارم آذر اعلام کرده بود الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز، هنگامه قاضیانی و سه فرد دیگر « باید طی روزهای آتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیرواقعی مطرح شده پاسخگو باشند.»

نیروهای امنیتی از زمان آغاز اعتراضات، شماری از زنان بازیگر را به دلیل همراهی با خیزش مردمی ایران بازداشت کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

میترا حجار، بازیگر و فعال محیط زیست، در آخرین پست اینستاگرامی خود، ضمن حمایت از اعتراضات سراسری ایران به مافیای سد سازی و مضرات و خطرات سد چمشیر گچساران اشاره کرده بود:

کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی از دیگر بازیگرانی هستند که با دستور مقام قضایی و با اتهامات دایر بر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شدند. هنگامه قاضیانی در پستی جمهوری اسلامی را «حکومت کودک کُش» نامیده بود. این در حالی ست که برخی دیگر از هنرمندان هنوز هم در بازداشت به سر می‌برند.

اعضای هیات مدیره خانه سینما در خصوص وقایع اخیر و بازداشت کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی با صدور بیانیه ای موضع صریح گرفته و محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز با اشاره به بازداشت اهالی سینما گفته بود «فردا ممکن است این میزان گسترده‌تر شود». رئیس هیات مدیره خانه سینما همچنین خیزش اخیر را متاثر از «مسائل انباشته‌شده دست‌کم دو، سه دهه‌» دانسته و گفت که اگر پنداشته شود «این اتفاق‌ها مربوط به حجاب است» اشتباه است، این مربوط به یک ماجرای گسترده‌‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy