Tuesday, Dec 6, 2022

صفحه نخست » اولین مصاحبه با کارلوس کی‌روش پس از خروج از ایران

6.jpgکارلوس کی‌روش: هم مقابل حریفان مبارزه کردیم هم مقابل مردم

ایران وایر - «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم فوتبال پس از خروج از ایران، مصاحبه‌ای با خبرگزاری«فارس» وابسته به سپاه پاسداران انجام داده و در این گفت‌وگو مدعی شده است که در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال، هم مقابل حریفان قرار گرفته و هم با آن‌چه «بخشی از مردم ایران» خوانده مبارزه کرده است.

کارلوس کی‌روش در حالی با این خبرگزاری امنیتی مصاحبه کرده که طی روزهای گذشته، اسنادی از فایل‌های هک شده توسط گروه هکری «بلک ریوارد» در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که نشان می‌داد نهادهای امینتی جمهوری اسلامی از او با عنوان «مربی هماهنگ شده با نظام» یاد کرده بودند. همچنین CNN در گزارشی که شب پیش از بازی ایران و آمریکا منتشر کرد نیز خبر داده بود که سرمربی پرتغالی تیم فوتبال، جلسه‌ای خصوصی با برخی از نیروهای امنیتی سپاه پاسداران که در هتل تیم فوتبال اسکان داشتند برگزار کرده است.

کارلوس کی‌روش در این مصاحبه بدون آن‌که به ضعف‌های فنی تیم فوتبال اشاره‌‌ای کند گفته است: «در جریان مسابقات جام‌جهانی، بخشی از مردم علیه تیم ملی شدند و آن‌ها تلاش کردند تیم ملی را مقابل مردم قرار دهند. متاسفانه در یک کانال بسیار تاریک افتادیم که هیچ برنده‌ای نداشت.»

او از این وضعیت با عنوان «عبور از تونل تاریک» نام برده و گفته است: «خیلی سخت می‌شود که در زندگی، شما صبح بیدار شوید و اگر لبخند بزنید با لبخندت دشمن شده‌اید. اگر لبخند هم نزنید بازهم تبدیل به دشمن شده‌اید.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

روزنامه «الاقتصادیه» عربستان امروز، رقم قرارداد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال برای سه ماه حضور در تیم فوتبال برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را، ۵۸۰ هزار دلار اعلام کرد. به عبارتی قرارداد خالص این سرمربی برای یک سال، بیش از ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار بوده است.

«مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، در زمان عقد قرارداد کی‌روش مدعی شده بود دریافتی این مربی ماهانه ۵۰ هزار یورو خواهد بود. یعنی عددی نزدیک به یک چهارم رقم واقعی قرارداد سرمربی تیم فوتبال.

سرمربی تیم فوتبال، در جریان دیدار با انگلیس، با حرکات دست و دهان، به تماشاگران ایرانی گفته بود که «ساکت» شوند. او بعد از شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس هم در کنفرانس* خبری بدون اشاره به بازی بی‌هدف، بی‌برنامه و از هم پاشیده تیمش از تماشاگران ایرانی خواسته بود که اگر قصد تشویق تیم‌شان را ندارند، در خانه بمانند.

کارلوس کی‌روش در حالی همه تقصیرات را به گردن مردم و جامعه ایران می‌اندازد که سه ماه پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی، سرمربی‌گری این تیم را با کمک برخی از بازیکنان تیمش از «دراگان اسکوچیچ» گرفت و قول صعود از مرحله گروهی را داد.

تیم او در مجموع هر سه دیدار مقابل انگلیس، ولز و آمریکا، یعنی در بیش از ۲۷۰ دقیقه، کمتر از ۹۷۰ پاس رد و بدل کرد. تیم فوتبال اسپانیا در دیدار مقابل ژاپن که با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد، بیش از ۱۰۰۰ پاس سالم را به ثبت رساند.

دیدار با «ابراهیم رئیسی» پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی و در اوج سرکوب‌های معترضین، بی‌تفاوت ماندن نسبت به کشتار مردم و کودکان، انتشار تصاویر شاد و توام با لبخند و شادی از مهدی طارمی، علی‌رضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سعید عزت‌الهی، شادمانی‌های پس از پیروزی مقابل ولز و به هوا انداختن سرمربی برای تنها یک پیروزی در جام‌جهانی، از تصاویری است که مردم ایران را در قبال همراهی و هم‌دلی بازیکنان و به‌خصوص سرمربی این تیم در جبهه مقابل آن‌ها قرار داد.

کارلوس کی‌روش پس از حذف کردن تیم‌های کلمبیا و مصر از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲، سرمربی ایران شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy