Tuesday, Dec 6, 2022

صفحه نخست » گزارش آمنه‌سادات ذبیح‌پور درباره همکارش با تصویر شطرنجی همزمان با موج جدید اعتراضات

saraneh_banner.jpgهمزمان با موج جدید اعتراضات و اعتصابات سراسری در ایران، آمنه‌سادات ذبیح‌پور تصویر همکار سپاهی‌اش را شطرنجی کرد و علیه‌ش گزارش ساخت.

***

firstNight_banner.jpg

دوازده منطقه شهر تهران و مراکز ۱۴ استان ایران شامگاه دوشنبه شاهد اعتراضات خیابانی بودند

رادیو فردا - تصاویر ویدئویی حاکی است که دست‌کم ۱۲ منطقه شهر تهران و ۱۴ مرکز استان شامل مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، رشت، اراک، زنجان، قزوین، همدان، ایلام، سنندج، کرمانشاه، ارومیه، بوشهر و همچنین شهرهایی چون سقز، جوانرود، آمل، اسلام‌آباد غرب ، کوزان، و چرام، شامگاه دوشنبه چهاردهم آذر شاهد اعتراضات خیابانی ضد حکومتی مردم بودند.

در شهر تهران، مردم معترض در مناطق متعددی از جمله در غرب، شرق، شمال و مناطق مرکزی پایتخت شامگاه دوشنبه اقدام به تظاهرات خیابانی و سردادن شعارهای ضد حکومتی کردند.

در شهرک اکباتان در غرب تهران جمعی از مردم معترض با برپایی تجمع اعتراضی به سردادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند. معترضان در اکباتان تهران از جمله شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

***

***

اکباتان در هشتاد شبانه‌روز سپری شده از آغاز اعتراضات سراسری، از جمله کانون‌های اصلی اعتراض مستمر و مداوم بوده است و با وجود بازداشت ده‌ها تن از جوانان و ساکنان این شهرک و استقرار نیروهای امنیتی، شاهد بیشترین تجمع‌های اعتراضی در میان مناطق مختلف تهران بوده است.

جمعی از معترضان نیز در تهرانسر از مناطق پر جمعیت غرب تهران با شعار «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم» به خیابان آمدند.

***

***

ایستگاه متروی صادقیه در غرب تهران از جمله دیگر مناطق پایتخت است که شامگاه چهاردهم آذر ماه صحنه تجمع اعتراضی و شعارهای جمعی از مردم بود. معترضان در ایستگاه متروی صادقیه شعارهایی چون «حکومت بچه‌کش نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سردادند.

***

***

در شهرک چیتگر تهران، معترضان با برپایی تجمع اعتراضی شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر بسیجی» سر دادند.

از دیگر شعارهای دیگر معترضان در شهرک چیتگر «مرگ بر دیکتاتور»، «سپاهی، بسیجی، داعش ما شمایی»، و «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» بود.

***

***

جمعی از مردم معترض نیز در بلوار مرزداران تهران به خیابان آمده و شعار «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم» و «سیستم فاسد نمی‌خوایم، رهبر قاتل نمی‌خوایم» سر دادند.

معترضان در خیابان ستارخان تهران در تظاهرات شبانه خود شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «چه باحجاب چه بی‌حجاب، پیش به سوی انقلاب» سر دادند.

***

***

جمعی از معترضان نیز در اتوبان نیایش تهران تجمع اعتراضی برپا کردند. همچنین محدوده پل تاج در خیابان ستارخان که شب‌های گذشته از کانون‌های اعتراضات در تهران بود، شامگاه دوشنبه شاهد حضور پرجمعیت معترضان با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و دیگر شعارهای ضد حکومتی بود.

معترضان در منطقه سعادت‌آباد تهران علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، شعار «رهبر مسلمینه، نوکر روس و چینه» سر دادند.

جمعی از مردم معترض نیز در منطقه جردن، در شمال تهران، دوشنبه شب با سر دادن شعارهای ضد حکومتی به خیابان آمدند.

در تهرانپارس و هفت حوض نارمک در شرق تهران جمعی از مردم معترض به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سردادند. در تهرانپارس گروهی از مردم نیز اقدام به راهپیمایی اعتراضی سکوت در مقابل نیروهای یگان ویژه کردند.

معترضان همچنین در محدوده ایستگاه متروی خیابان شریعتی تهران اقدام به تظاهرات شبانه کرده و شعارهایی نظیر «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» و «هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» سر دادند.

معترضان همچنین شامگاه دوشنبه در خیابان درختی کرج با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان آمدند. معترضان کرج در ادامه با سر دادن شعار «ما تماشاگر نمی‌خواهیم، به ما ملحق شوید» خواهان پیوستن همه مردم به اعتراضات شدند. «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» و «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» از دیگر شعارهای معترضان در کرج بود.

چند منطقه از شهر مشهد از جمله بلوار هاشمیه و وکیل‌آباد شامگاه چهاردهم آذر ماه به صحنه اعتراضات خیابانی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد.

گروهی از معترضان با روشن کردن آتش و بستن بلوار وکیل‌آباد مشهد اقدام به برپایی تجمع اعتراضی و سر دادن شعارهای ضد حکومتی کردند. معترضان در مشهد، زادگاه علی خامنه‌ای، از جمله شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» سردادند.

در شهر کرمانشاه نیز جمعی از معترضان با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان آمدند و با برپایی آتش برخی از خیابان‌ها را بستند.

شهر سقز، زادگاه مهسا امینی، و شهر سنندج نیز شب چهاردهم آذر ماه بار دیگر شاهد اعتراضات خیابانی مردم بودند. معترضان در سقز با برپا کردن آتش برخی خیابان‌ها را بسته و به سر دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند.

همچنین مناطقی از شهر اصفهان از جمله منطقه ملک‌آباد دوشنبه شب شاهد اعتراضات خیابانی جمعی از مردم معترض بود. معترضان از جمله شعار «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منمم» و «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» سر دادند.

در شهر رشت نیز مناطق گلسار، بلوار معلم و چند منطقه دیگر مرکز استان گیلان شامگاه دوشنبه شاهد اعتراضات خیابانی مردم از جمله با شعار «مرگ بر دیکتاتور» بود.

معترضان در شهر ایلام، مرکز استان ایلام، علاوه بر سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی اقدام به روشن کردن آتش و بستن برخی از خیابان‌های این شهر کردند.

در قزوین جمعی از مردم دوشنبه شب در چند منطقه خیابان خیام، از خیابان‌های اصلی این شهر تجمع‌های اعتراضی برپا کردند. معترضان در خیابان‌های قزوین شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» سردادند.

جمعی از مردم معترض در شیراز از جمله در محدوده قدوسی غربی شامگاه دوشنبه به تظاهرات شبانه پرداختند. معترضان در شیراز با سرکوب شدید و یورش نیروهای امنیتی مواجه شدند. این نیروها اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک با سلاح‌های ساچمه‌زن به سوی معترضان کردند.

در استان هرمزگان علاوه بر اعتراضات پراکنده در شهر بندرعباس، مردم در چند منطقه از جمله شهر پدل در بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه شامگاه دوشنبه اقدام به برپایی تظاهرات شبانه کرده و به سر دادن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای پرداختند.

در شهر اراک نیز جمعی از مردم معترض دوشنبه شب با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی در خیابان‌های مرکزی این شهر اقدام به برپایی تجمع اعتراض کردند.

در مناطقی از شهر ارومیه از جمله محله اسلام‌آباد این شهر معترضان شامگاه دوشنبه با برپایی آتش و بستن خیابان اقدام به تجمع اعتراض کردند.

همدان، شهر چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، جوانرود در استان کرمانشاه، بوکان در آذربایجان غربی، آمل در استان مازندران، منطقه گلشهر کرج در استان البرز، شهر کوزان در استان کرمانشاه نیز از جمله دیگر مناطقی هستند که دوشنبه شب شاهد اعتراضات خیابانی مردم بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy