Wednesday, Dec 7, 2022

صفحه نخست » فرمانده نیروی انتظامی منطقه انزلی بازداشت شد

arrest_banner.jpgرادیو فردا - وکیل اولیای دم مهران سماک، جوان ۲۷ ساله‌ای که هفته گذشته در تجمعی متعاقب بازی تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا در انزلی کشته شد، اعلام کرد که فرمانده منطقه انتظامی بندر انزلی در رابطه با پرونده مرگ او بازداشت شده است.

مجید احمدی روز سه‌شنبه ۱۵ آذر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که با پی‌گیری‌های مستمر و بررسی دلایل و مستندات در نهایت جعفر جوانمردی، فرمانده منطقه انتظامی بندر انزلی،با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

به گفته آقای احمدی، اتهام این مقام انتظامی ایران «عدم رعایت قانون نحوه به‌کارگیری سلاح منجر به قتل عمد مهران سماک» است.

arrest.jpgمهران سماک

***

پیش از این دادستان رشت تایید کرده بود که آقای سماک با گلوله ساچمه‌ای در شهرستان انزلی کشته شده است.

گلوله ساچمه‌ای در اعتراضات سراسری اخیر در ابعاد گسترده‌ای توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی در برخورد با معترضان استفاده شده است و خبر بازداشت فرمانده انتظامی منطقه انزلی در صورت تایید به این معناست که جمهوری اسلامی مسئولیت کشته شدن مهران سماک را پذیرفته است، اگرچه دادستان رشت در اظهارات روز پنج‌شنبه گذشته خود این حادثه را «مشکوک» خوانده بود.

مقامات ایران تاکنون دلایل کشته شدن معترضان در شهرهای مختلف را حوادثی مانند پرت شدن از ارتفاع، خودکشی یا اقدام افراد «پلیس‌نما» عنوان کرده‌اند.

وکیل اولیای دم مهران سماک در ادامه عنوان کرده که شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی گیلام اتهام جعفر جوانمردی را به او تفهیم کرده و این مقام انتظامی اکنون در زندان مرکزی رشت نگهداری می‌شود.

مرگ مهران سماک شامگاه سه‌شنبه گذشته در جریان اعتراضات پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران در برابر آمریکا صورت گرفت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او در حال بوق زدن به نشانه اعتراض بود که در خودروی خود از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy