Wednesday, Dec 7, 2022

صفحه نخست » پیام علی یونسی و امیرحسین مرادی از داخل زندان

payam_banner.jpgایمان داریم که لحظه دیدار نزدیک است

صدای آمریکا - علی یونسی و امیرحسین مرادی در پیامی به مناسبت شانزدهم آذر نوشتند: «امروز دانشگاه از یک سو عرصه نمایش آزادی‌خواهی و اتحاد دانشجویان و از سوی دیگر رسواگر ذات پلید این رژیم جنایتکار شده که وقیحانه دست به محاصره و تیراندازی و سرکوب دانشجویان می‌زند.»

در ادامه این پیام که به مناسبت شانزدهم آذر منتشر شده است، آمده: «دانشجویان، در این روزها با اعتراضات مستمرشان مهر باطلی زدند بر تحلیل‌های همه شکاکان که دانشگاه را مرده می‌خواندند و بار دیگر در آینده رسواگر همه دلواپسانی خواهند بود که در مورد آینده ایران ابراز شک و تردید می‌کنند.»

علی یونسی و امیرحسین مرادی نوشته‌اند: «دانشجویان در کنار سایر جوانان دلیر و شجاع ضمانت آینده روشن ایران هستند. ما افتخار می‌کنیم که دانشجو هستیم و در برابر اين دانشگاه و دانشجوها تعظیم می‌کنیم.»

آنها در این پیام مکتوب تصریح کردند: «ما در این روزها با شما و در کنار شما دوستان عزیزمان در دانشگاه‌های سراسر ایران بوده و هستیم و با هر خبری که شنیدیم خودمان را در کنار شما تصور کرده‌ایم و با هر خبر دستگیری روزهای اول بازداشت خودمان را مرور کرده‌ایم. از شجاعت و جسارت شما درس گرفته‌ايم و با استمرار و خستگی ناپذیری شما هر روز امیدوارانه اخبار را پیگیری می‌کنیم.»

این دو دانشجوی نخبه زندانی در بخش دیگری از این نامه نوشته‌اند: «از زندان تا دانشگاه و از دانشگاه تا خیابان دست در دست هم می‌ايستیم. ما ایمان داریم که لحظه دیدار نزدیک است.»

علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی جوان دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب در رشته کامپیوتر و فیزیک و برنده مدال طلا و نقره در المپیاد نجوم هستند که هر یک از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۶ سال زندان محکوم شده‌اند که ۱۰ سال آن قابل اجرا است.

عفو بین‌الملل گفته است این احکام بر اساس اتهام‌های جعلی و ساختگی و پس از یک محاکمه ناعادلانه صادر شده و بار دیگر از غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه خواسته با لغو این حکم‌ها این دو دانشجو را فورا آزاد کند.

این نهاد بین‌المللی حقوق بشری همچنین خواسته تحقیقات دقیق و مستقل درباره اظهارات این دو دانشجو در مورد شکنجه و بدرفتاری با آنها انجام شود.

یونسی و مرادی در فروردین ۱۳۹۹ در حالی که ۲۰ ساله بودند بازداشت شدند. مقامات قضایی آنها را به «تخریب»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم کردند، اما خانواده‌هایشان این اتهام‌ها بی‌اساس و مردود می‌دانند.

با وجود درخواست‌های گسترده برای آزادی این دو زندانی سیاسی، از جمله نامه شماری از برندگان جایزه نوبل، چهره‌های دانشگاهی، و نهادهای حقوق بشری، علی یونسی و امیرحسین مرادی بیش از ۳۰ ماه است که بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy