Wednesday, Dec 7, 2022

صفحه نخست » صداوسیما: شبکه تلفن همراه کشور هک شد + انتشار پیام جعلی

hack32_banner.jpgایران وایر- خبرگزاری «میزان»،‌ رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی، از هک شدن شبکه تلفن همراه ایران خبر داد و اعلام کرد که پیامک «هشدار زلزله» جعلی است و از مردم خواست تا از خانه‌هایشان خارج نشوند.

امروز چهارشنبه ۱۶آذر، پیامکی با عنوان اخطار زلزله برای مشترکان تلفن همراه در ایران ارسال شده بود که از مردم می‌خواست از خانه بیرون رفته و به «پناهگاهی در اطراف» بروند.

چند دقیقه بعد خبرگزاری‌های دولتی از جمله «میزان» و «ایسنا»، به مساله واکنش نشان دادند. «میزان» خبر از هک شدن سیستم مخابراتی همراه اول داد و «ایسنا» به نقل از «محمدحسن نامی»، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، این پیامک را جعلی اعلام کرد.

شبکه خبر نیز همین پیام را زیرنویس کرده است
444.jpg

همچنین سامانه «همراه اول» با ارسال پیامک انبوده اعلام کرد: «اگر پیام هشدار زلزله دریافت کرده‌اید، این پیام صحت ندارد.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سرهنگ «پاشایی» معاون پلیس فتا هم به «ایسنا» گفته: «قابلیتی روی گوشی‌های تلفن همراه به نام ارائه هشدارهای ضروری وجود دارد که فقط به اینترنت نیاز دارد. و برای مواقع ضروری است.»

پاشایی با اعلام اینکه قطعا زلزله‌ای در کار نیست مدعی شده: این می‌تواند شیطنت یک کاربر باشد، یا هک باشد. این قابلیتی است که روی گوشی تلفن همراه اندروید به خصوص گوشی‌های سامسونگ وجود دارد و عمدتا هم دارندگان این نوع گوشی‌ها این پیامک را دریافت کرده‌اند.»

در دو ماه و نیمی که از آغاز اعتراضات سراسری ایران می‌گذرد، هکرهای مختلفی در سرتاسر جهان سامانه‌ها و سیات‌های مختلفی از جمهوری اسلام را هک کردند. آخرین نمونه مربوط به خبرگزاری «فارس»، رسانه وابسته به جمهوری اسلامی بود. در این حمله سایبری که توسط تیم هکری «بلک ریوارد» انجام شد، بولتن‌هایی از خبرگزاری «فارس» هک و منتشر شد که بسیار افشاگرانه و بحث برانگیز بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy