Thursday, Dec 8, 2022

صفحه نخست » نگرانی از احتمال صدور حکم «اعدام» برای حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی

8-1.jpgرادیو فردا - وکیل حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران، می‌گوید که موکلش با «چندین اتهام محاربه» روبه‌رو است و در معرض خطر حکم اعدام قرار دارد.

محمد مقیمی روز پنجشنبه ۱۷ آذر در توئیتی نوشت: «موکلم حشمت‌الله طبرزدی با چندین اتهام محاربه که می‌تواند، مجازات اعدام درپی داشته باشد، روبه‌رو است.»

این وکیل دادگستری افزود: «جمهوری اسلامی قصد دارد، سناریوی قتل عام ۶۷ را با اعدام معترضان تکرار کند.»

حشمت‌الله طبرزدی، از فعالان پیشین دانشجویی و دبیرکل تشکل سیاسی «جبهه دموکراتیک ایران»، چند روز پس از آغاز اعتراضات جاری در ایران، در شهر گلپایگان بازداشت شد و هنوز قوه قضاییه جمهوری اسلامی جزییاتی درباره دلایل بازداشت و روند رسیدگی به پرونده این فعال سیاسی منتشر نکرده است.

آقای طبرزدی پیشتر، در آبان سال گذشته، زمانی‌که به همراه چند نفر دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب بر مزار ستار بهشتی جمع شده بودند، بازداشت شد. این فعال سیاسی در گذشته نیز بارها بازداشت و زندانی شده است.

ابراز نگرانی وکیل آقای طبرزدی درباره سرنوشت موکلش در شرایطی است که قوه قضاییه در همین روز از اجرای نخستین حکم اعدام در اعتراضات جاری ایران خبر داد.

پیشتر جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه نقض حقوق بشر در ایران، هشدار داده بود که مقام‌های جمهوری اسلامی «کارزار» صدور حکم اعدام برای معترضان به راه انداخته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy