Saturday, Dec 10, 2022

صفحه نخست » سه نماینده مجلس آلمان کفالت سیاسی سه معترض بازداشت‌شده در ایران را پذیرفتند

germany_banner.pngصدای آمریکا - سه نماینده مجلس فدرال آلمان با به عهده گرفتن کفالت سیاسی سه تن از معترضان بازداشت‌شده در ایران که در خطر اعدام قرار دارند، از آنان حمایت کردند.

تاکنون کارلوس کاسپر اعلام کرده که کفالت سامان صیدی (یاسین) را به عهده گرفته، مارتین دیدن هوفن برای محمد بروغنی اعلام کفالت کرده و یه‌ون ری نیز کفیل سیاسی توماج صالحی شده است.

آنها نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب سوسیال دموکرات هستند و اعلام کرده‌اند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از احکام اعدام برای سامان صیدی (یاسین)، محمد بروغنی، و توماج صالحی به کار خواهند گرفت.

این نمایندگان دادرسی عادلانه و برخورد انسانی با بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری جاری در ایران را خواستار شده‌اند و گفته‌اند برای آگاهی‌رسانی و روشنگری تلاش خواهند کرد.

کارلوس کاسپر، در توییتی نوشته است: «من حمایت از سامان یاسین را بر عهده گرفته‌ام. این خواننده رپ ایرانی، از مهر ماه در زندان به سر می‌برد. او در آن جا تحت شکنجه به اعتراف مجبور شده و سپس به اعدام محکوم شده است.»

مارتین دیدن‌هوفن نیز با انتشار عکسی از محمد بروغنی، نوشته است: «او در ایران برای آزادی تظاهرات کرد و به همین دلیل به اعدام محکوم شد. او با اعدام قریب‌الوقوع روبه‌رو است. من از دولت آلمان و سفیر ایران می‌خواهم برای آزادی او تلاش کنند.

همچنین خانم یه‌ون ری، نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب سوسیال دموکرات، که اعلام کرده کفالت سیاسی توماج صالحی را به عهده می‌گیرد، در رشته توییتی با بیان این که پرسش‌های زیادی درباره زندانیان سیاسی در ایران وجود دارد، اعلام کرد: «ما به عنوان حامیان سیاسی، از حقوق برخی زندانیان سیاسی دفاع می‌کنیم.»

او با تأکید بر اعتراض به رفتار با زندانیان سیاسی در ایران و مجازات‌های سنگین برای آنان، گفته است که خواستار آزادی آنها هستند و به سفیران مرتبط در آلمان نامه خواهند نوشت.

یه‌ون ری افزوده است که به همراه همکاران خود، توجه‌ها را به زندانیان سیاسی در ایران جلب خواهند کرد، چرا که حمایت‌های سیاسی می‌تواند به کاهش مجازات و آزادی آنها منجر شود.

نماینده مجلس فدرال آلمان تأکید کرده است که از نفوذ بین‌المللی خود برای «نجات جان انسان‌ها» و روشنگری درباره «بی‌عدالتی» استفاده خواهند کرد.

اجرای حکم اعدام محسن شکاری، معترض جوان در ایران، نگرانی‌ها را نسبت به بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری افزایش داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy