Thursday, Dec 15, 2022

صفحه نخست » انتقام قالیباف از افشاکننده سیسمونی گیت

sismunigate_banner.jpgوحید اشتری در دادگاه تجدید نظر بابت پرونده موسوم به سیسمونی گیت به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شده است.
مرتضی کیا در توئیتی نوشت:

وحید اشتری در دادگاه تجدید نظر بابت پرونده موسوم به سیسمونی گیت به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شده است. پیش از این در پرونده دیگری مرتبط با {دو مسئول دیگر}، ۴ سال حبس تعلیقی وی را به ۱۴ ماه حبس تعزیری تغییر داده بودند.

همچنین در پرونده مرتبط با سرباز بابلی هم محکوم به ۹۱ روز حبس شده است. همه این احکام حبس صادره قطعی می‌باشد.

بازنشر از آرشیو خبر

ماجرای سیسمونی گیت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش آسیانیوز، همچنانکه سکوت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره سفر خانواده‌اش به ترکیه و ماجرای مشهور به «سیسمونی گیت» ادامه دارد و گزارش‌های تازه درباره خانواده او منتشر شده است.

این در حالی است که بر اساس یک فایل صوتی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، خانواده قالیباف در این سفر ۱۹ چمدان داشته‌اند.

پیش از این الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، گفته بود مریم قالیباف، خواهر، و امیررضا بحیرایی، داماد قالیباف، برای خرید سیسمونی به استانبول نرفته بودند ولی با درز اطلاعات تازه، این پرسش به طور جدی‌تر در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که اگر این «حجم از چمدان‌ها و ساک‌ها» سیسمونی نبوده، چه بوده است.

کاربران همچنین درباره علت حضور زهرا مشیر، همسر قالیباف در این سفر پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند که حامیان رئیس مجلس ایران به آن پاسخی نداده‌اند.

حامیان محمدباقر قالیباف می‌گویند این ماجرا یک طراحی امنیتی برای ضربه زدن به اعتبار سیاسی رئیس مجلس در آستانه دور تازه انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است و خواستار برخورد با افشاگران شده‌اند.

مخالفان اما با ادعای سابقه فساد که متوجه محمدباقر قالیباف، پسر و همسرش بوده است، این ماجرا را یک «رسوایی» دیگر برای خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی ایران می‌دانند.

مثلا گروهی به ادعای استفاده از تولید داخلی توسط مسوولان اشاره داشته اند و اینکه واردات لوازم خارجی خانگی ممنوعیت دارد، ولی فرزندان بالاترین مسوولان کشور برای خرید های شخصی به سفر خارجی می روند..

گروهی هم به سفر این خانواده در ماه رمضان به دلیل ارزان تر شدن هزینه ها در این گونه سفرها اشاره کردند. همچنین برخی کاربران نیز از اینکه خوب است که کشور ترکیه انتخاب شده؛ نه پاریس و لندن اظهار شکرگزاری داشته اند!

و البته برخی کاربران هم سرک کشیدن به حریم شخصی را حتی درخصوص زندگی مسوولان کشور نکوهش کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy