Thursday, Dec 15, 2022

صفحه نخست » بیانیه مشترک وزرای خارجه استرالیا، کانادا و نیوزیلند درباره اعتراضات

bayanie.jpgشاهد فصل تاریکی از تاریخ ایران هستیم

بی بی سی - در ادامه واکنش‌ها به اعدام دو شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ایران، وزرای خارجه سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ مشترکی بی‌رحمی حکومت ایران در قبال شهروندان این کشور را محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه به تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ آمده است: «ما نظاره‌گر فصل تاریکی از تاریخ معاصر ایران هستیم و می خواهیم در دفاع از همه شهروندان ایران به آن واکنش نشان دهیم. رفتار ظالمانه رژیم ایران علیه مردم خود، به خصوص زنان و دختران، بی‌امان ادامه دارد و فقط بدتر می‌شود.»

«مردم ایران که علیرغم تهدیدها شجاعانه خواستار احترام کامل به حقوق انسانی خود هستند، امیدشان را از دست نداده اند.»

آنها در این بیانیه اشاره می‌کنند که صدها نفر جان خود را در سرکوب اعتراضات از دست داده‌اند و هزاران نفر در زندان‌ها رنج می‌کشند و «خشونت پوچ علیه زنان و کودکان ادامه دارد.»

«حمایت ما از مردم ایران برای یک زندگی عاری از سرکوب و آزار تزلزل‌ناپذیر است. ما صدای نیرومند آنها را می‌شنویم و هر جا بتوانیم آن را منعکس خواهیم کرد.»

این بیانیه واکنشی به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد است.

germ.jpgصدراعظم آلمان: چه کسی به مردم خودش شلیک می‌کند؟ حکومت ایران

رادیو فردا - اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، بار دیگر از اقدامات حکومت ایران در سرکوب معترضان به شدت انتقاد کرد و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

آقای شولتس روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «چه کسی به مردم خودش شلیک می‌کند؟ حکومت ایران چنین می‌کند و به همین خاطر نیز ما به صراحت علیه آن موضع می‌گیریم. کاری که حکومت ایران می‌کند غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است.»

نهادهای مدافع حقوق بشر تخمین می‌زنند که در جریان اعتراضات کنونی در ایران دست‌کم ۱۸ هزار نفر بازداشت شده‌اند. پایگاه حقوق بشری هرانا که که تحولات مربوط اعتراضات در ایران را رصد می‌کند در آخرین آمار خود اعلام کرد که در این اعتراضات تاکنون ۴۹۴ نفر کشته شده‌اند.

آلمان از آغاز این اعتراضات نسبت به سرکوب معترضان به جمهوری اسلامی هشدار داده و همراه با اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه اشخاص و نهادهایی که در سرکوب‌ها نقش دارند، اعمال کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy