Wednesday, Dec 14, 2022

صفحه نخست » خواهرزاده خامنه‌ای آرزوی سقوط علی‌ خامنه‌ای را کرد

01_Moradkhani.jpgصدای امریکا: خواهرزاده علی خامنه‌ای در گفت‌و‌گو با رسانه اسرائیل آرزوی سقوط علی‌ خامنه‌ای را کرد.

محمود مرادخانی، خواهرزاده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با کانال ۱۴ اسرائیل با تاکید بر حمایت از اعتراضات مردم ایران، گفت: «می‌دانم که بعد از رفتن این حکومت، وضعیت نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای منطقه و جهان خیلی بهتر خواهد شد.»


او همچنین گفت: «جمهوری اسلامی، حتی دین اسلام را هم نابود کرده است. اکنون در تظاهرات ایران می‌بینیم که مردم دیگر نمی‌ترسند، مردم نباید از آینده نیز بترسند.» مرادخانی افزود :«دغدغه رژیم جمهوری اسلامی درباره فلسطین واقعیت ندارد و رژیم از این موضوع برای باقی ماندن در قدرت استفاده می‌کند.»


او با آرزوی سقوط رهبری علی خامنه‌ای یا زندانی شدن او افزود: «خامنه‌ای هنوز نسبتاً جوان است و امیدوار نیستیم که به مرگ طبیعی بمیرد. امیدواریم سقوط کند، محاکمه شود و به زندان بیفتد.»

گفتنی است محمود مرادخانی، فرزند بدری خامنه‌ای و شیخ علی تهرانی که در فرانسه ساکن است، روز چهارشنبه ۱۶ آذر در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا درباره بیانیه مادرش بر ضد علی خامنه‌ای گفت: «مخالفت ما از روز آغاز با کلیت رژیم بود. از همان چند ماه اول بعد از ۵۷ پدرم گفت آخوند نباید حکومت بکند و مخالفت ما با حکومت مذهبی است. با سلطه مذهب و مقام ولایت فقیه. مادر من هم از ابتدا این چنین بود و از اوایل انقلاب به یاد دارم که در ملاقات با برادرش این صحبت‌ها را می‌کرد و تماس می‌گرفتیم برای نجات افرادی که محکوم به اعدام شده بودند، ولی متاسفانه علی خامنه‌ای مثل بقیه و مثل شخص خمینی گوش شنوایی نداشت و ندارد و تنها هدفش رسیدن به قدرت و ماندن در قدرت بود.»

***بیشتر بخوانید***

العربیه فارسی - خواهرزاده خامنه‌ای : مرگ رهبر به فروپاشی جمهوری اسلامی می‌انجامد. مرادخانی تاکید کرده که بیشتر ایرانیان مخالف نظام زن‌ستیز جمهوری اسلامی هستند.

محمود مرادخانی، خواهرزاده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه» گفت که مادرش پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ تمام روابط خود با برادرش را قطع کرده است.

مرادخانی، با تاکید بر این که هر گونه ارتباط خانوادگی با رهبر جمهوری اسلامی به معنای پذیرش رفتارها و سیاست‌های نظام است، تصریح کرد که به‌دلیل روش غیر قابل پذیرش حکمرانی، مادر و خانواده او هیج ارتباطی با علی خامنه‌ای ندارند.

او‌ اظهار داشت که طبق خبرها، از حکم زندان خواهرش فریده مرادخانی حدود پنج سال کاسته شده اما نمی‌توان چنین خبری را تایید کرد.

مرادخانی اشاره کرد که طی اعتراضات سراسری جاری بیش از ۲۰ هزار معترض بازداشت شدند و امکان هر گونه فعالیت سیاسی و مدنی از آنها گرفته شده است.

او با اشاره به مخالفت بسیاری از ایرانیان با رژیم، بیان کرد که بخش‌هایی از مقامات دولت‌های پیشین با سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه حکومت جمهوری اسلامی کاملا مخالف هستند.

وی ادامه و گسترش اعتراضات کنونی را نشانه کاستی‌های فراوان در زمامداری علی خامنه‌ای عنوان کرد ‌و افزود که نظام مستقر بیش از چهل سال است با دموکراسی و حقوق و آزادی زنان مخالفت می‌کند.

خواهرزاده رهبر جمهوری اسلامی تایید کرد که بسیاری از بستگان خامنه‌ای طی سال‌های اخیر با سیاست‌های رژیم او مخالفت کرده‌اند اما امکان حضور اعتراضی یا اعلام نظرات خود را ندارند.

او‌ همچنین تاکید کرد پدرش، شیخ علی تهرانی به‌دلیل مخالفت با رژیم جمهوری اسلامی کشته شده است.

مرادخانی توضیح داد که رهبر جمهوری اسلامی ممکن است پیش از مرگش، جانشینی برای خود تعیین کند اما «با مرگ خامنه‌ای، بعید است رژیم بتواند برای مدت طولانی تاب بیاورد.»

به باور او‌، شانس جانشینی مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی بجای پدرش بسیار اندک بوده و وقوع فروپاشی و جنگ قدرت درون رژیم را نیز محتمل دانست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy