Sunday, Dec 18, 2022

صفحه نخست » کشته‌شدن دختر ۱۴ ساله به خاطر پارگی واژن ناشی از تجاوز جنسی نیروهای امنیتی + ناپدیدشدن مادرش

nyt.jpgنیویورک تایمز به نقل از کمپین حقوق بشر ایران از کشته‌شدن یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله، به خاطر پارگی واژن ناشی از تجاوز جنسی نیروهای امنیتی در بازداشت و ناپدیدشدن مادرش خبر داد

رادیو زمانه - روزنامه نیویورک‌ تایمز روز شنبه ۱۷ دسامبر/۲۶ آذر در یادداشتی تحت عنوان « ایران از تجاوز جنسی برای تحمیل عفت به زنان استفاده می‌کند» فاش کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله به نام معصومه و ساکن یکی از محله‌های فقیرنشین تهران را به خاطر برداشتن مقنعه در مدرسه بازداشت کرده و کمی بعد به خاطر پارگی شدید واژن به بیمارستان انتقال داده‌اند. نویسنده این یادداشت به نقل از هادی قائمی، مدیر کمپین حقوق بشر ایران مستقر در نیویورک نوشته است: «این دختر، معصومه، با دوربین‌های مدرسه شناسایی و بازداشت شد.

بلافاصله پس از آن، او به دلیل پارگی شدید واژن به بیمارستان منتقل شد. دختر فوت کرد و مادرش پس از این‌که در ابتدا گفته بود می‌خواهد قتل دخترش را علنی کند، ناپدید شده است.» شبکه خبری سی‌ان‌ان پیشتر در گزارشی تحقیقی و به نقل از چند تن از بازداشت‌شدگان تجاوز جنسی به زنان و مردان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر ایران را تأیید کرده بود.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

یکی از این بازداشت‌شدگان آرمیتا عباسی، جوان ۲۰ ساله‌ای ست که به گواه پزشکان شاهد، به‌خاطر تجاوز جنسی مکرر و خونریزی مقعد بر اثر تجاوز ۲۶ مهرماه توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی به بیمارستان امام علی کرج منتقل شده و در حالی که سر او را تراشیده بودند و دچار لرزش شدید بدن بوده، دوباره به مکان نامعلوم بازگردانده شده است. مقام‌های امنیتی و قضایی پس از گذشت هفته‌ها همچنان از دادن اطلاعات درباره وضعیت او خودداری می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy