Friday, Dec 23, 2022

صفحه نخست » اقتدار پوشالی

eghtedar.jpgسلمان موسوی

ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده، باید قدر اقتدار و امنیت اسلامی را بدانیم(صدیقی)

هر انسان ایرانی اهل خرد و اندیشه، با خواندن و شنیدن این عبارات و کلمات در رسانه های داخلی و تریبون های وابسته به حاکمیت و ائمه جمعه اگر به استهزاء و تمسخرش ننشیند، قطعا به حال این ملک و سرزمین غمگین و مغموم خواهد بود.

از زبان سرداران سپاه تا ائمه جمعه و زمامداران جمهوری اسلامی مکرر از اقتدار جمهوری اسلامی در جهان و منطقه شنیده ایم ،اما بعنوان یک ایرانی که بایستی این اقتدار و قدرت اول جهان بودن را لمس کند چند پرسش مطرح می شود.

چگونه می‌شود قدرت اول جهان بود و اقتدار داشت اما!!! زندانهای ما پر از منتقدین و معترضینی باشد که ناکارامدی و سومدیریت حاکمان را عامل اصلی مشکلات جامعه ایران امروز می‌دانند.

ارزش ریال و پول ایرانی روز به روز در حال سقوط و افول است.

چگونه از اقتدار می گوییم‌ اما پاسپورت ایران بی اعتبار ترین جایگاه بین المللی را در میان کشورهای دور و نزدیک دارد.

کدام قدرت اول جهان انقدر دچار ضعف و ترس و سستی در استدلال و منطق می‌گردد که با بستن و محدود کردن رسانه ها و فضای مجازی هر صدای مخالف و منتقد را سرکوب و ملکوک می‌کند.

کدام کشور مقتدری با سیاست های غلط داخلی و خارجی زمینه ساز تحریم های گسترده و اجماع بین المللی علیه خود می‌شود که حتی نتواند پول بلوکه شده از صادرات و تجارت اش را دریافت کند.

چگونه از اقتدار می‌گویید در حالیکه تورم و افسارگسیختگی قیمت ها کمر ملت را زیر نابسامانی تصمیمات غلط اقتصادی شما خموده کرده.

توهین، تخریب و تحقیر "چین" کشور دوست و همراه همیشگی شما در بیانیه مشترک اخیر و مداخله در تمامیت ارضی و حراج بخش از خاک ایران که با سکوت و چشم پوشی های شما همراه بود با کدام اقتدار و قدرت همخوانی و هارمونی دارد.

افزایش روزافزون مهاجرت و کوچ نخبگان از ایران و تبدیل کشور به زندان برای مخالفین در احکام صادره و محکومیت به سالها حبس در ایران و ممنوع الخروجی با کدام اقتدار و قدرتمندی قابل توجیه است.

کشاندن و رساندن امید و سرمایه های اجتماعی به مسلخگاه تعصب، تصلب و جمود فکری کسانی که قرائت شخصی خود را بر دین وقانون رجحان و برتری بخشیده اند را نمی‌توان اقتدار نامید.

شاخص های تاسف بار توسعه در ایران امروز، محصول حکمرانی نامطلوب زمامدارانی است که در وهم و گمان ،خود را قدرت اول جهان و اقتدار خویش را سربه فلک می‌بینند.

اقتدار یک حکمرانی به همراهی و میزان باورمندی اجتماع تحت حکمرانی اش می باشد، اگر به قدرت و اقتدارتان مینازید آن را به رفراندوم و رای ملت بگذارید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy