Sunday, Dec 25, 2022

صفحه نخست » یک سردار سپاه استاندار سیستان و بلوچستان شد

kerami.jpgرادیو فردا - محمد کرمی از فرماندهان ارشد قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشنهاد وزیر کشور و موافقت هیات دولت ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار سیستان‌ و بلوچستان‌ انتخاب شد.

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، روز یکشنبه ۴ دی‌ماه گزارش داد آقای کرمی، جایگزین حسین مدرس خیابانی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان شده است.

سرتیپ دوم محمد کرمی از سال ۱۳۹۸ در سمت فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه فعالیت داشت.

انتصاب یک فرمانده سپاه به مقام استاندار سیستان و بلوچستان سه ماه پس از «جمعه خونین» زاهدان و کشتار ده‌ها معترض با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی صورت می‌گیرد.

در این مدت، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صریح‌ترین انتقادها را از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، کرده است. او در سخنرانی روز جمعه خود به سران جمهوری اسلامی هشدار داد که با «سلاح و نظامی‌گری» نمی‌توانند حکومت را حفظ کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اول دی‌ماه گزارش داده بود نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روز هشتم مهر با استفاده «غیرقانونی» از «نیروی قهریه مرگبار» در زاهدان، ده‌ها معترض را کشتند و بیشترین تعداد کشته‌ها طی یک روز در این شهر به ثبت رسید. این سازمان در گزارش خود «جمعه خونین» زاهدان را «مرگبارترین سرکوب سال» توصیف کرده است.

طی بیش از ۱۰۰ روزی که از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد می‌گذرد، اعتراضات گسترده‌ و مستمری در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان جریان داشته که با سرکوب خشن نیروهای امنیتی مواجه شده است.

بر اساس گزارش ۲۶ آذر سازمان حقوق بشر ایران، سیستان و بلوچستان با ۱۳۰ کشته در جریان اعتراضات اخیر، بیشترین تعداد کشته را در میان استان‌های ایران دارد.

دولت کانادا اواخر مهرماه امسال در واکنش به سرکوب معترضان، محمد کرمی را به اتهام «نقض فاحش حقوق بشر» به فهرست سیاه تحریم‌های خود افزود.

دولت آمریکا هم سال گذشته، این فرمانده نیروی زمینی سپاه را به اتهام مشابه و «مسئولیت در تیراندازی» به معترضان در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy