Tuesday, Dec 27, 2022

صفحه نخست » علی دایی: خدا را شکر که هواپیمای خانواده‌ام مورد اصابت موشک قرار نگرفت

عملیات جیمز‌باندی سپاه علیه همسر و دختر علی دایی

***

daei.jpgعلی دایی: خدا را شکر می‌کنم که هواپیمای خانواده‌ام مورد اصابت موشک قرار نگرفت

رادیو فردا - علی دایی، ستاره سابق فوتبال ایران، در مصاحبه‌ای تازه در واکنش به بازگرداندن هواپیمای حامل همسر و فرزندش از مسیر دوبی توسط مأموران جمهوری اسلامی گفت: «خدا را شکر می‌کنم که هواپیمای‌شان مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار نگرفت.»

اشاره کنایه‌آمیز علی دایی در این مصاحبه که روز سه‌شنبه، ششم دی‌ماه، منتشر شد به شلیک ماموران سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراینی در بامداد ۱۸ دی سال ۹۸ است که جان ۱۷۶ سرنشین آن را گرفت.

***

تصویر بلیت رفت و برگشت همسر و دختر #علی_دایی که نشان می‌دهد خبر رفتن آن‌ها به آمریکا دروغ‌سازی یک جریان خاص بود و آن‌ها برای دوشنبه هفته آینده بلیت برگشت به ایران را داشتند

mahan.jpg***

پس از سرنگونی این هواپیمای مسافربری، حکومت ایران پس از سه روز تمام پنهان‌کاری و اظهارات خلاف واقعیت، بالاخره اذعان کرد که پدافند هوایی تهران به این هواپیمای بوئینگ که عازم کی‌یف بود، شلیک کرده است.

جمهوری اسلامی ادعا می‌کند دلیل این شلیک، «خطای انسانی» بوده، اما اوکراین، کانادا و بسیاری از ناظران درباره صحت چنین ادعایی ابراز تردید کرده‌اند.

ماموران جمهوری اسلامی در اقدامی کم‌سابقه، روز دوشنبه، پنجم دی، هواپیمای مسافربری حامل مونا فرخ‌آذری و نورا دایی، همسر و فرزند علی دایی، را که عازم دوبی بود مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه کیش کرده و از سفر خانواده علی دایی جلوگیری کردند.

در ارتباط با این اقدام، قوه قضائیه جمهوری اسلامی و رسانه‌های حکومتی مطالبی را عنوان کرده‌اند که علی دایی روز سه‌شنبه ششم دی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تابناک همه را کذب و دروغ نامید.

مرکز رسانه قوه قضائیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که علت بازگرداندن همسر و فرزند علی دایی «همراهی» با معترضان و «دعوت به اعتصاب» بوده و افزوده بود که «همسر علی دایی متعهد شده بود قبل از قصد خروج از کشور نهادهای ذی‌ربط را از تصمیم خود مطلع کند».

آقای دایی در واکنش به پرسشی در این باره به «تابناک» گفت که این اظهارات قوه قضائیه «به هیچ عنوان واقعیت ندارد. همسرم هیچ تعهدی مبنی بر مطلع کردن مقامات یا نهادها و ادارات قبل از انجام سفر خارجی نداده است».

آقای گل فوتبال ایران همچنین با نشان دادن بلیت هواپیما و مدارک زن و فرزندش، این شایعه که مقصد سفر آنها آمریکا بوده را تکذیب کرد و گفت: «همسرم اگر قصد سفر به آمریکا را داشت از پرواز داخلی (هواپیمایی ماهان) استفاده نمی‌کرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy