Tuesday, Dec 27, 2022

صفحه نخست » جسد «سلطان سوسیس» در هتلی در هند پیدا شد

sosage.jpgبی بی سی - جسد پاول آنتوف، میلیونر روسی، دو روز بعد از مرگ همسفرش، در هتلی در هند پیدا شد.

این دو نفر برای جشن تولد آقای آنتوف -که به «سلطان سوسیس» روسیه مشهور است- به هند رفته بودند و در هتلی در ایالت اودیسا در شرق این کشور اقامت داشتند.

رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند که پاول آنتوف ۶۵ ساله روز یکشنبه ۲۵ دسامبر (چهار دی) از پنجره اتاقش در هتلی در شهر رایاگادا به پایین افتاده است.

پاول آنتوف علاوه بر شهرت تجاری خود در صنعت فرآورده‌های گوشتی و سوسیس در روسیه، به عنوان سیاستمداری محلی در شهر ولادیمیر در شرق مسکو هم چهره‌ای شناخته‌شده بود.

چند ماه پیش پیامی در انتقاد از جنگ روسیه علیه اوکراین، در مکالمات واتس‌اپ او افشا شد، هر چند که آقای آنتوف محتوای آن پیام را رد کرد.

مرگ این میلیونر روس تازه‌ترین مورد از رشته مرگ‌های مشکوک افراد ثروتمند روسیه است که بیشترشان منتقد حمله این کشور به اوکراین بودند.

یکی از همسفران گروه سه نفره همراه پاول آنتوف در هند به نام ولادیمیر بودانف هم روز جمعه در همان هتل درگذشته بود.

ویوِکاناندا شارما، رئیس پلیس ایالت اودیسای هند گفت که جسد آقای بودانف در حالی پیدا شده که او مدتی قبل از آن سکته کرده بود و افزود دوستش هم (پاول آنتوف) «بعد از مرگ او افسرده شده بود و او هم فوت کرد».

الکسی آدامکین، سرکنسول روسیه در کلکته به خبرگزاری دولتی «تاس» گفت که پلیس مورد مشکوکی در این «اتفاقات تراژیک» ندیده است.

پاول آنتوف که بود؟

پاول آنتوف پایه‌گذار شرکت تهیه فراورده‌های گوشتی «ولادیمیر استاندارد» بود و در سال ۲۰۱۹ با ثروتی که مجله فوربس آن را حدود ۱۴۰ میلیون دلار تخمین می‌زد، در صدر فهرست ثروتمندترین نمایندگان و کارکنان دولتی روسیه قرار گرفت.

او نقشی مهم در شورای قانونگذاری منطقه ولادیمیر داشت و رئیس کمیته‌ای مربوط به کشاورزی و محیط زیست بود. معاون ریاست این شورا گفت که آقای آنتوف «در شرایطی تراژیک» در گذشته است.

اوایل تابستان گذشته گفته شد که او به حمله موشکی روسیه به یک منطقه مسکونی در کی‌یف واکنش نشان داده است. پیامی از واتس‌اپ او منتشر شد که در واکنش به تصاویر بیرون کشیدن اعضای یکی خانواده از زیر آوار نوشته بود «خیلی سخت است که همه این وقایع را با کلمه‌ای غیر از ترور (وحشت) توصیف کنیم».

این پیام بعدا پاک شد و آقای آنتوف با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حمله به اوکراین حمایت کرد.

او نوشت که پیام واتس‌اپ از شخصی به او رسیده که با نظرش درباره «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» به شدت مخالف است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین چندین نفر از افراد ثروتمند صاحب صنعت و تجارت روسیه در شرایط مشکوکی درگذشته‌اند. از جمله در ماه سپتامبر گزارش شد که ۲۰۲۲ راویل ماگانف، رئیس شرکت نفتی لوک‌اویل هم در اثر افتادن از پنجره اتاق بیمارستانی در مسکو جان باخته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy