Thursday, Dec 29, 2022

صفحه نخست » آخوندشناسی امروز (۳)؛ دنائت آخوندی...؛ ف. م. سخن

0041AF65-E97C-4B77-BF6C-D8C5B9DE2BFC.pngآخوندها همیشه در طول تاریخ نکبت بارشان، آویزان این و آن بوده اند. اگر به دوره ای که قدرت سیاسی دست این ها نیفتاده بود نگاه کنیم، دو گروه آخوند می بینیم:
-آخوندهای دست چندم و دو زاری روضه خوان
-آخوندهای صاحب نام و سخنران

گروه اول مثل سگ و گربه ی خانگی که همیشه چشم به دست صاحب شان دارند تا نواله ای جلوی آن ها بیندازند، همیشه چشم بر دست صاحبان روضه و عزا و مجالس عقد و عروسی داشته اند و همیشه نسبت به خواست آن ها توجه کرده اند. به عبارتی هیچ آخوند روضه خوانی، مستقل نبوده و همیشه مطابق خواست صاحبان عزا و شادی سخن گفته است.

گروه دوم چشم شان همیشه به صاحبان قدرت بوده است.

در میان صاحبان قدرت در هر دوره ای رقابت و چشم و همچشمی و دشمنی وجود داشته و آخوندها تلاش کرده اند خود را به کسانی بچسبانند و از وجود آن ها تغذیه کنند که احتمال قوی تر شدن شان می رفته و با بالا رفتن مقام و موقعیت آن ها موقعیت آخوند زالو صفت هم بالاتر می رفته است.

آخوندها ابزاری بوده اند در دست صاحبان قدرت به وقت قدرت نمایی. آخوندها چون توده ی اراذل یا توده ی مردم عادی به سرکردگی اراذل را در اختیار داشته اند، برای نشان دادن قدرت «مردمی»ِ صاحب منصبان می توانسته اند کاربرد مناسبی داشته باشند.


با یک دسته خیلی خیلی کوچک از آخوندها که سر در کتاب داشته اند و با بحث و فحص به دنبال یافتن فلس در ماهی اوزون برون و تعیین میزان ادرار جهیده شده از اطراف مستراح بر روی لباس اشخاص و تعیین «سی سی» و اندازه ای که می توانسته باعث نجاست شخص شود بوده اند، در اینجا کاری نداریم که البته خسارت اجتماعی آن ها کمتر از دو دسته ی اول نبوده و هر چند در کنج قناعت زیسته اند اما ضرباتی که به فرهنگ جامعه زده اند کم تر از ضربات مادی دو گروه اول نبوده است.

این خصائل زیستی، اخلاقیاتی در آخوندها به وجود آورده که خاص آن هاست، و یکی از این اخلاقیات، «دنی» بود و سفلگی این جماعت است.

با در اختیار گرفتن اهرم های کشور در سال ۵۷، آخوندها این اخلاقیات، و کل رذالت های شان را وارد نظام کشورداری کردند که اثرات آن را در برخورد آن ها با جامعه و خودهای شان ملاحظه می کنیم.

این که «سد علی» به عنوان رهبر آخوندهای کشور، سعی می کند، این اخلاقیات را بروز ندهد، ولی موفق نمی شود، و دنائت اش را با تحقیر کشور در حال پیشرفت امارات و گفتن «بی عرضه» به آن ها بروز می دهد، یا به عربستان «احمق» می گوید، به دلیل ذاتی بودن یا ذاتی شدن این اخلاقیات است که فرق نمی کند آخوند در راس حکومت و کشور نشسته باشد، یا مدیر درجه سه و چهاری باشد که مثلا مسوولیت اداره ی سوپورهای یک محله را بر عهده دارد.

امیدواریم کشور ما از دست آخوندها و شقاوت و وقاحت و دنائت آن ها هر چه زودتر نجات یابد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy