Tuesday, Jan 3, 2023

صفحه نخست » ترور یک فرمانده پایگاه بسیج در تهران + گزارش تکمیلی

terror.jpg

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه اعلام کرد که یکی از اعضای این نهاد در مقابل منزلش در قلب تهران «ترور» شده است.

براساس اعلام این خبرگزاری نام فرد کشته شده «قاسم فتح‌اللهی» است. خبرگزاری‌های امنیتی ایران بدون اشاره به رده سازمانی او نوشته‌اند که او عضو سپاه محمد رسول‌الله تهران بوده است. در ترورهای پیشین معمولاً سمت افراد ترور شده در خبر منعکس می‌شد ولی فقدان همین اطلاعات به این گمانه دامن زده است که قاسم فتح‌اللهی احتمالاً در بخش حفاظت اطلاعات یا دیگر بخش‌های امنیتی سپاه مشغول به کار بوده است.

گزارش تکمیلی:

رادیو زمانه - روزنامه تایمز اسرائیل در خبری که از این رویداد منتشر کرد، قاسم فتح‌اللهی را «نیروی ارشد در سپاه» معرفی کرد.

این ترور با استفاده از اسلحه و در خیابان مختاری در مرکز تهران و در فاصله نزدیکی از منطقه حفاظت‌شده پاستور صورت گرفته است.

فارس در مصاحبه‌ای که با یک شاهد عینی داشت نوشت که ضارب فردی بوده که در انتهای کوچه بن‌بست نزدیک منزل فرد کشته شده انتظار او را می‌کشید. براساس گفته‌های شاهد او صدای چهار نوبت شلیک را شنیده و به گفته او در هر نوبت سه تیر شلیک شده است.

فرد دیگری که احتمالاً از اقوام یا شاید محافظ قاسم فتح‌اللهی بود هم در این صحنه مجروح شده و در بیمارستان اختصاصی سپاه پاسداران به نام بقیه‌الله تحت درمان است.

تسنیم، دیگر رسانه وابسته به سپاه پاسداران از قاسم فتح‌اللهی به نام فرمانده پایگاه ثارالله مسجد امام سجاد یاد کرده است. این مسجد در خیابان جمهوری تهران واقع شده و یکی از مراکز سرکوب اعتراضات مردمی و سازماندهی نیروهای بسیج در حلقه شمالی بیت علی خامنه‌ای است.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

کشته شدن این نیرو در سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، روزنامه جوان، رسانه دیگر سپاه پاسداران را به این نتیجه رساند که این ترور از قبل برنامه‌ریزی شده است. این روزنامه در گزارشی که از واکنش نیروهای مجازی سپاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده به صورت ویژه بر این همزمانی متمرکز شده است.

برخلاف دیگر ترورهای اخیر نیروهای سپاه در ایران، هنوز انگشت اتهام مقام‌های جمهوری اسلامی به سمت اسرائیل دراز نشده است. در رسانه‌های امنیتی اسرائیل هم تاکنون اطلاعات بیشتری از این ترور منتشر نشده است.

در ماه‌های گذشته چندین ترور در ایران به عوامل اسرائیل نسبت داده شد. ترور منصور رسولی، نیروی سپاه قدس در اردیبهشت امسال، ترور حسن صیاد خدایی در خرداد ۱۴۰۱ که او سرهنگ نیروی قدس سپاه پاسداران بود و کشته شدن محمد عبدوس از اعضای نیروی هوافضای سپاه پاسداران در سمنان و احسان قدبیگی در پارچین تهران به اسرائیل نسبت داده شد.

این افراد یا از نیروهای رده‌بالای سپاه قدس در سوریه و لبنان بودند یا نقشی مهم در برنامه موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایفا می‌کردند.

سپاه پاسداران هنوز درباره ترور شامگاه سه‌شنبه در تهران اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است. بخشی از نیروهای سایبری سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی حملات خود را متوجه سازمان مجاهدین خلق از گروه‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی کرده‌اند. هنوز هیچ گروه، سازمان یا کشوری به صورت رسمی یا حتی به تلویح مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy