Thursday, Jan 5, 2023

صفحه نخست » دیلی میل: معترضان ایرانی می‌گویند تیم ملی در جام جهانی از آن‌ها روی‌ گرداند

01_melli.jpgالعربیه فارسی - معترضان ایرانی: دولت به بازیکنان تیم ملی مجوز رسمی وارد کردن «خودروهای لوکس» به کشور را داده و سکوتِ آنها را «خریده» است.

معترضان ضدحکومتی ایرانی به روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» گفته‌اند تیم ملی فوتبال ایران با عدم استفاده از تریبون جام جهانی قطر برای رساندن صدای آنها به گوش جهان، به آنها پشت کرده و باعث سرخوردگی آنها شده است.

معترضان می‌گویند در حالی که جمهوری اسلامی در حال کشتار و بازداشت معترضان به خاطر مطالبه حقوق اولیه انسانی خود بود، اینکه فوتبالیست‌ها از فرصتی که برای صحبت با جهان به دست آورده بودند، استفاده نکردند، و هیچ همدلی با مردم معترض ایران نشان ندادند، آنها را ناامید کرده است.

به گفته دیلی میل، کسانی که در قطر حضور داشتند می‌گویند در میان هواداران تیم ملی ایران بسیاری «آدم‌های رژیم» و مقامات جمهوری اسلامی حضور داشتند. محدودیت‌های شدید قطر برای هوادارانی که نشانه‌های سیاسی همراه داشتند یا قصد انجام اکت اعتراضی داشتند نیز ابراز مخالفت با رژیم را برای هواداران دشوارتر کرده بود.

با این حال، مصاحبه‌کنندگان به این روزنامه گفته‌اند بازیکنان تیم ملی لازم نبود کار خارق‌العاده‌ای بکنند، ولی حتی در عادی‌ترین کارهای‌شان هم «طبق معمول» عمل کردند. برای مثال، آنها می‌توانستند موقع گل زدن به حریفان سکوت و آرامش خود را در همبستگی با معترضان حفظ کنند، اما مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده باشد، کلی شادی کردند.

هنگامی هم که تیم ملی به تهران بازگشت، رژیم با جمعیتی که خودش در فرودگاه جمع کرده بود، از آنها استقبالی نمایشی به عمل آورد. بازیکنان از زمان بازگشت از قطر کاملا سکوت کرده‌اند، و هیچ حرفی درباره اتفاق‌هایی که در خیابان‌های ایران در جریان است نمی‌زنند.

مصاحبه‌کنندگان به دیلی میل گفته‌اند ظاهرا دلیل اینکه بازیکنان تیم ملی خوش ندارند اظهار نظر سیاسی کنند و از حکومت بابت سرکوب معترضان انتقاد کنند، این است که دولت به آنها مجوز رسمی وارد کردن «خودروهای لوکس» به کشور را داده و به اصطلاح سکوتِ آنها را «خریده» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy