Saturday, Jan 7, 2023

صفحه نخست » تایید دوباره افشا کننده خبر ترور قاضی صلواتی + جزئیات

salavati.jpgشایعاتی درباره کشته‌ شدن قاضی ابوالقاسم صلواتی

توانا - ساعتی است که اخباری مبنی بر کشته‌شدن ابوالقاسم صلواتی، رئییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

منابع منتشر کننده این خبر، در توییتر می‌گویند او با ۵ گلوله در حیاط خانه‌ مخفی همسر دومش کشته شده است. اکانت ژوپیتر در توییتر این خبر را منتشر کرده و گفته که او در حال ورود به پارکینگ تا قبل از بسته‌شدن در پارکینگ با شلیک پنج گلوله کشته شد.

پیام های تکمیلی (اخطار! استفاده از لغات رکیک):

***
***
***
***

خبرنامه گویا از صحت محتوای این پیام های توئیتری اطلاعی ندارد

***

***
***

مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه با تکذیب ترور قاضی صلواتی نوشت: او در صحت و سلامت است و بعد از تماسی که داشتم متوجه ترور خود شد.

ابوالقاسم صلواتی معروف به قاضی صلواتی (زاده ۲۵ تیر ۱۳۴۶ در تویسرکان) رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل دادگاه‌های عمومی تهران بود. او در سال‌های اخیر قاضی دادگاه‌های حساسی بوده‌است. صلواتی توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی مورد تحریم قرار گرفته‌است. او به «خلخالی دوم» «قاضی اعدام» و «قاضی مرگ» معروف است.

او قاضی پرونده زنده‌یاد روح‌الله زم، فعالان محیط زیست زندانی، زنده‌یاد مجید جمالی فشی، مازیار ابراهیمی، جاویدنام محسن امیراصلانی، جاویدنامان فرزاد کمانگیر و فرهاد وکیلی و شیرین علم‌هوبی، جاویدنامان زانیار و لقمان مرادی، جاویدنامان محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی پور و صدها زندانی سیاسی و عقیدتی بوده که به احکام اعدام یا حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

نام ابوالقاسم صلواتی به عنوان قاضی بسیاری از پرونده‌های بازداشت‌شدگان انقلاب ملی ۱۴۰۱ ایران مطرح شده است.

جاویدنام روح‌الله زم، مواردی از فساد اخلاقی این قاضی را افشا کرده بود.

- آموزشکده توانا نمی‌تواند این خبر را به طور مستقل تایید کند، در صورت دریافت اخبار تکمیلی این پست به روز رسانی خواهد شد.

- دادخواهی و برگزاری دادگاه عادلانه از خواسته‌های آزادی‌خواهان ایران است و امید است که در فردای پیروزی انقلاب، افراد جنایتکار در دادگاه‌هایی عادلانه محاکمه شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy