Friday, Jan 6, 2023

صفحه نخست » استفاده عراق از عبارت جنجالی "خلیج عربی" در مسابقات جام خلیج فارس

01_ab_bn.jpgخبرورزشی - سعودی‌ها برای استفاده از عبارت جعلی خلیج عربی، حالا یک شریک بزرگ به نام فیفا پیدا کرده‌اند.

جام خلیج فارس با حضور تیم‌های عربی از دیشب به میزبانی شهر بصره برگزار شد اما ظاهرا این فقط سعودی‌ها نیستند که اصرار به تکثیر نام جعلی خلیج عربی دارند؛ در واقع آن‌ها در این حرکت ناجوانمردانه، تنها نیستند.

نه فقط سعودی‌ها و سران کشور عراق امروز از «خلیج فارس» با عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده می‌کنند که فدراسیون جهانی فوتبال و رئیس فیفا هم در پست‌ها و استوری‌های خود به جعل تاریخ و حقیقت روی آورده‌اند.

عربستانی‌ها با همین اتوبوسی که در عکس ملاحظه می‌کنید وارد ورزشگاه شهر بصره شده‌اند. به نوشته حک‌شده روی بدنه اتوبوس دقت کنید؛ این اقدامی است که آن‌ها سال‌های سال برای تداوم آن تلاش می‌کنند و اینک فیفا را هم همراه خود کرده‌اند.

01_ab.jpg

امیدواریم این کار تیم‌های عربی که این روزها در کشور عراق دور هم جمع شده‌اند با واکنش سریع و مناسب مواجه شود. از فدراسیون فوتبال به جز انتشار بیانیه و اعتراضی کوتاه در حد دست‌نوشته‌ای احتمالا بی‌حاصل، کار چندانی برنمی‌آید اما سیاسیون و تصمیم‌گیران کشور باید در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری کنند.

فوتبال نباید برای تیم‌های عربی در این رقابت‌ها تبدیل به وجه المصالحه شود؛ تا جایی که خوش‌خدمتی آن‌ها به اینفانتینو در کوران جام جهانی ۲۰۲۲ نیز نباید عبارت تاریخی خلیج فارس را زیر سوال ببرد؛ اصولا چین حقی بر هیچ احدالناسی مترتب نیست. این خلیج تا ابد خلیج همیشگی فارس، بوده هست و خواهد بود...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy