Saturday, Jan 7, 2023

صفحه نخست » واکنش پرواز همای به انتقادات از اجرا در سالمرگ سلیمانی: همای خریدنی نیست

01_homay2.jpgبی بی سی - حاشیه‌های مراسم رونمایی از آلبوم «سربازنامه» با آهنگسازی و خوانندگی سعید جعفرزاده احمدسرگورابی معروف به «پرواز همای» در مراسم سالمرگ قاسم سلیمانی ادامه دارد.

پرواز همای در واکنش به اعتراضات اعلام کرد در کنار مردم هستم و درباره آلبوم یادبود قاسم سلیمانی نوشت «من به کسی احترام می‌گذارم و حسابش رو از بقیه جدا می کنم و باور دارم برای این خاک و مردم جنگید و قربانی شد».
شامگاه دوشنبه ۱۲ دی ماه به مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی مراسمی در تالار وحدت تهران برگزار شد و در شبکه‌های اجتماعی از «پرواز همای» به خاظر همراهی با حکومت و پیش‌قدم شدن در برگزاری مجدد کنسرت‌ها انتقادات گسترده‌ای شد. در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی نسخه‌ای از قرارداد او با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد که براساس قرارداد منعقده، پرواز همای در ازای ساخت ۱۳ قطعه موسیقی براساس اشعار افشین علاء، مبلغی بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون دریافت می‌کند و زمان این قرارداد سی‌ام آذرماه امسال ذکر شده است.
امروز پرواز همای با انتشار ویدئویی تازه در اینستاگرام گفت « فکر کردم اگر ما برای اجرا پیش قدم شویم، شما دست از رفتار خشونت امیز بر می دارید، اما امروز هم دو جوان دیگر را اعدام کردید. چرا نفهمیدم شمایی که جوان ها را اعدام می کنید به راحتی من کمترین را هم قربانی می کنید !». آقای همای خطاب به مسئولین گفت «شما همه ما را فریب دادید و با آبروی ما بازی کردید ، شما ما را قربانی اهداف سیاسی خودتان کردید. خدا از شما نگذرد که موجب سر افکندگی ما شدید».

در بخشی از این ویدئو، این خواننده با بیان اینکه «همای خریدنی نیست» و با نشان دادن قراردادش گفت مبلغ هفتصد میلیون تومانی که دریافت کرده برگردانده و اعلام کرد «من پول فریب را وارد زندگی خودم و گروهم نمی کنم. آن عکس های گزینشی و قرارداد منتشر شده سند تخریب برنامه ریزی شده ی نام همای است ، امروز این پول فریب را به حساب شان پس فرستادم».

01_homay3.jpg
در عکس‌هایی که از این مراسم منتشر شده، پرواز همای به دختر قاسم سلیمانی در حال تعظیم است و معاون اول رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انها حضور دارند.

آقای همای گفته قرار بوده این کنسرت به صورت خصوصی و برای آرشیو سازمان فرهنگی و هنری باشد و نام اولیه هم آلبوم «از آرش تا سرباز» بوده است.

پیام پرواز همای خطاب به مسئولین

من فکر کردم اگر ما برای اجرا پیش قدم شویم، شما دست از رفتار خشونت امیز بر می دارید، اما امروز هم دو جوان دیگر را اعدام کردید. چرا نفهمیدم شمایی که جوان ها را اعدام می کنید به راحتی من کمترین را هم قربانی می کنید !؟

شما همه ی ما را فریب دادید و با آبروی ما بازی کردید ، شما ما را قربانی اهداف سیاسی خودتان کردید. خدا از شما نگذرد که موجب سر افکندگی ما شدید...،

مردم شریف ایران

عده ای تلاش کردند القا کنند که مرا خریده‌اند. اما به شما اطمینان می‌دهم که اینها شاید بتوانند مرا بفروشند اما همای خریدنی نیست ، من پول فریب را وارد زندگی خودم و گروهم نمی کنم. آن عکس های گزینشی و قرارداد منتشر شده سند تخریب برنامه ریزی شده ی نام همای است ، امروز این پول فریب را به حساب شان پس فرستادم.
قرار من با سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای آلبومی به عنوان (از آرش تا سرباز ) بود که از روی اعتماد اشتباه به یک دوست، حتی قرارداد را هم نخوانده امضا کردم . بابت آن هفتصد میلیون دریافت کردم، برای تمام هزینه های تولید ، اعم از بیش از ششصد ساعت استدیو ،صدابرداری ، نوازندگان ، شعر ، اهنگسازی ، تنظیم و خوانندگی که دست کم با همکاری بیست نفر اتفاق افتاد و قرار بود در یک رو نمایی دوستانه فقط برای ثبت در آرشیو سازمان اجرا کنیم ، اما در روز رونمایی وقتی وارد سالن شدیم با صحنه ی دیگری مواجه شدیم. در حقیقت ما را فریب داده و از حضور ما به نفع اهداف سیاسی خودشان سو استفاده کردند و ما هیچ راه برگشتی نداشتیم مخصوصا وقتی که مردم علاقمند هم حضور داشتند. اهنگ های من گواهی میدهند که من، نه فقط امروز بلکه از روز اول در کنار مردم و صدای انتقاد و اعتراض شان هستم و مخالف هر گونه سرکوب و اعدامم ،
من شرمنده ی مردم شریف ایران و همه ی دوستان و نوازندگان گروهم و همه ی کسانی که همیشه از من دفاع کردند هستم ، خدا یارتان



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy