Saturday, Jan 14, 2023

صفحه نخست » مضحکه «شاهزاده قاجار» و جمهوری اسلامی

qajar.jpgکیهان لندن - اخیرا فردی خود را به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی قاجار مطرح کرده و عکس‌ها و گزارش‌هایی از او اینور و آنور منتشر شده است. با اینکه ادعای این فرد درباره فعالیت سیاسی و ادعای تداوم خاندان قاجار بیشتر با خنده و مزاح در فضای مجازی روبرو شده است با اینهمه «انجمن قاجار» مستقر در ژنو خود را موظف دیده تا وابستگی وی را به این خاندان تکذیب و هرگونه فعالیت و ادعای سیاسی از سوی اعضای این خاندان را قویا رد نماید.

این انجمن در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده با اشاره به ناشناس بودن این فرد برای این خاندان ضمن تأکید بر اینکه «امروزه خاندان قاجار از هرگونه ادعای حکومت از طریق نسبی و موروثی صرف نظر کرده و هیچگونه فعالیت سیاسی را در زیر نشان سلسه قاجار تأیید نمی‌کند» نوشته است: «ما به عنوان خانواده قاجار در کنار مردم ایران هستیم و در طول تاریخ کشورمان و به ویژه در چنین شرایط سختی، هرآنکسی را که از این موقعیت سوء استفاده کند، چه از طریق هویت‌های نادرست و چه برای منافع شخصی و بزرگنمایی، طرد می‌کنیم.»

«انجمن قاجار» همچنین مسئولیت رسانه‌ها را به آنها گوشزد کرده و نوشته است: «از رسانه‌هایی که تصاویر یا فیلم‌های بابک پیتر پدر را منتشر می‌کنند خواستاریم که زین پس بنا به این اعلامیه رسمی خاندان، برای خوانندگان خود توضیح دهند که اعای بابک پیتر پدر، مبنی بر نمایندگی از طرف خاندان قاجار تقلبی و بی‌اساس است و به هیچ وجه مورد تأیید اعضای خاندان نیست.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

نکته قابل توجه اینکه جمهوری اسلامی در طول چهار دهه حکومت از نظر ساختار شرعی و سیاسی، ایران را به بدتر از دوران قاجار برگردانده است!

متن کامل بیانیه «انجمن قاجار» به شرح زیر است:

«انجمن قاجار به نمایندگی از طرف فرزندان خاندان سلطنتی قاجار انجمنی ثبت‌شده است با اعضایی از تبار سلطنتی قاجار که دارای سوابق شناخته‌شده و شجره‌نامه تاییدشده باشند. بنابراین ادعای کسانی را که اعلام کنند متعلق به این خانواده یا میراث سلسله‌ای آن هستند و فاقد اعتبار شجره‌نامه باشند را به رسمیت نمی‌شناسد.

انجمن قاجار مطلع است که چنین ادعایی توسط آقایی به نام بابک پیتر پدر مطرح شده است. همچنین انجمن مطلع شده است که این شخص مدعی وراثت تاج و تخت خاندان سلطنتی قاجار است و قصد دارد تحت این عنوان خیالی و بی‌اساس فعالیت‌های سیاسی انجام دهد.

بابک پیتر پدر چون برای انجمن خاندان قاجار شخصی ناشناخته است و اعضای خاندان و انجمن خانواده قاجار از طریق مطبوعات در جریان موجودیت ایشان و ادعای ایشان قرار گرفته‌اند، بنابراین انجمن خاندان قاجار ادعای مبنی بر نمایندگی ایشان را نه تأیید می‌کند و نه در این تصمیم بابک پیتر پدر نقشی دارد. علاوه بر این، ما هرگونه اظهاراتی را که او در مورد نسبت خود به عنوان وارث تخت پادشاهی این خاندان ادعا کرده است را رد می‌کنیم.

همچنین اعلام می‌کنیم که امروزه خاندان قاجار از هرگونه ادعای حکومت از طریق نسبی و موروثی صرف نظر کرده و هیچگونه فعالیت سیاسی را در زیر نشان سلسه قاجار تأیید نمی‌کند.

ما به عنوان خانواده قاجار در کنار مردم ایران هستیم و در طول تاریخ کشورمان و به ویژه در چنین شرایط سختی، هرآنکسی را که از این موقعیت سوء استفاده کند، چه از طریق هویت‌های نادرست و چه برای منافع شخصی و بزرگنمایی، طرد می‌کنیم.

از رسانه‌هایی که تصاویر یا فیلم‌های بابک پیتر پدر را منتشر می‌کنند خواستاریم که زین پس بنا به این اعلامیه رسمی خاندان، برای خوانندگان خود توضیح دهند که اعای بابک پیتر پدر، مبنی بر نمایندگی از طرف خاندان قاجار تقلبی و بی‌اساس است و به هیچ وجه مورد تأیید اعضای خاندان نیست.

انجمن قاجار یک انجمن غیرسیاسی است که مأموریت آن حفظ پیوندهای خانوادگی قاجارها و ترویج میراث فرهنگی قاجار می‌باشد.

رئیس انجمن بین‌المللی خاندان قاجار

نیسیا یکتا - شمس، مُلک‌آرا قاجار

ژنو / سوییس به تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ مطابق با ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ شمسی»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy