Monday, Jan 16, 2023

صفحه نخست » فایل صوتی که در آن علیرضا اکبری از «توطئه» علیه خود می گوید

sooti.jpgبی بی سی - فایلی صوتی از علیرضا اکبری به دست بی بی سی فارسی رسیده که در آن، آقای اکبری از نحوه دستگیری، بازجویی و اعتراف‌گیری از او در بازداشت سخن میگوید و تقاضای کمک دارد.

خانواده علیرضا اکبری، دو تابعیتی ایرانی بریتانیایی، که به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا - ام آی ۶ - اعدام شد می‌گویند هیچ تصویر دقیقی از اینکه چه اتفاقی برای آقای علیرضا اکبری افتاده ندارند و همه چیز در «ابهام» است و «سوالات زیادی» وجود دارد.

به گفته یکی از اعضای خانواده آقای اکبری در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی، حکومت ایران پیکر آقای اکبری را «هنوز به خانواده تحویل نداده» است. به گفته این عضو خانواده، آنها نمی‌دانند که اتفاقات، دقیقا چگونه رقم خورده و درباره آن ابهامات زیاد است؛ از جمله اینکه آقای اکبری دقیقا چه روزی اعدام شده، آیا پیکر آقای اکبری دفن شده یا نه و اینکه به چه صورتی دفن شده است.

به گفته خانواده، قاضی اجرای احکام به خانوداه گفته است که آنها «امروز» دوشنبه (۱۶ ژانویه/۲۶ دی) می‌توانند بیایند پیکر آقای اکبری را تحویل بگیرند، «مشروط» به اینکه پیکر را فقط در بهشت زهرا دفن کنند.

به گفته خانواده آقای اکبری آنها امروز دوشنبه برای خرید قبر و تشریفات دفن به بهشت زهرا رفته‌اند، اما به گفته خانواده، مقام‌های مسئول به خانواده آقای اکبری گفته‌اند که «چنین شخصی با چنین مشخصاتی روز پنج شنبه - یعنی دو روز قبل از اعلام رسمی اعدام آقای اکبری - دفن شده است.» به گفته خانواده آقای اکبری این اظهارات، حتی به این ابهام دامن زده است که آقای اکبری اصلا اعدام شده است یا نه.

کارمندان بهشت زهرا به خانواده آقای اکبری گفته‌اند از مراسم کفن و دفن «فیلم» هم گرفته‌اند اما «آن فیلم در اختیار وزارت اطلاعات است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy