Wednesday, Jan 18, 2023

صفحه نخست » کشتار بیرحمانه یک خانواده در کالیفرنیا به سبک اعدام‌های کارتل‌های موادمخدر

murder.jpgبی بی سی - در جریان یک تیراندازی خونین در کالیفرنیا ۶ عضو یک خانواده از جمله مادر، پسر، عروس و نوه ۱۰ ماهه خانواده به طرز بی‌رحمانه‌ای کشته شدند.

پلیس محلی می‌گوید این کشتار شبیه «اعدام‌های سبک کارتل‌های موادمخدر» در آمریکای جنوبی و مکزیک است.

پلیس گفته مظنونان اصلی را به علت سابقه محلی و جرایم مرتبط با موادمخدر می‌شناسد اما هویت آنها را برملا نکرده است.

این کشتار که در آن سه نسل یک خانواده کنار هم به قتل رسیده‌اند در شهر کوچک گوشن در مرکز کالیفرنیا که حدود ۳ هزار نفر جمعیت دارد روی داده است. پلیس به خانه محل وقوع این کشتار همین چند روز پیش به ظن فعالیت‌های قاچاق یورش برده بود.

murderlarge.jpgپلیس می‌گوید به دنبال دو مظنون شناخته شده است که احتمالا پشت این «کشتار هدفمند» بوده‌اند.

مایک بودرو، کلانتر منطقه روز سه‌شنبه - ۱۷ ژانویه، ۲۷ دی - در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که نمی‌تواند اسامی مظنونان را اعلام کند چرا که بیم آن دارد که آنها اخبار را بشنوند و برای گریز از عملیات دستگیری اقدام کنند. اما او با اطمینان گفت که مظنونان برای پلیس محلی شناخته شده هستند.

پلیس می‌گوید همین هفته گذشته در خانه محل کشتار بسته‌های متعدد ماریجوانا و متامفتامین کشف کرده بود.

در این کشتار که روز گذشته، دوشنبه ۱۶ ژانویه، روی داد ۶ نفر جان باختند اما ۳ نفر هم توانستند از باران گلوله‌های جان به در برند.

کلانتر بودرو گفته: «هیچ کدام از این تیراندازی و قتل‌ها تصادفی روی نداده. همه چی با قصد قبلی و نیتی هولناک» روی داده است.

هویت قربانیان به این ترتیب اعلام شده است: رزا پرز، ۷۲ ساله؛ الادیو پرز جونیور، ۵۲ ساله؛ جنیفر آنالا، ۵۰ ساله؛ مارکوس پرز، ۱۹ ساله، الیسا پرز، ۱۶ ساله و کودک ۱۰ ماهه او که نامش نیکلاس بود.

به گفته کلانتر بودرو، یکی از نجات‌یافتگان روی زمین و پشت در اتاق دراز کشیده بوده و با پاهایش مانع باز شدن در شده بود به این امید که تیراندازان فکر کنند در قفل است اما نتوانند متوجه حضور کسی در اتاق شوند. دو نفر دیگر در داخل یک تریلر مخفی شده بودند.

دیروز پلیس به محض رسیدن به محل کشتار دو جسد را بیرون خانه روی زمین پیدا کرد اما آن طور که کلانتر بودرو گفته تیرانداز بیرحمانه بالای سر مادر و کودک که قصد فرار داشتند رفته و از بالای سر به آنها «تیر خلاص» هم زده است؛ رفتاری شبیه اعدام‌های کارتل های موادمخدر.

پلیس فدرال شعبه سانفرانسیسکو که در تحقیقات این کشتار به پلیس محلی کمک می‌کند برای هرگونه اطلاعی از قاتلان ۱۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

آن طور که رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند الیسا پرز در حقیقت ساکن شمال کالیفرنیا بوده است و تنها برای زندگی با پدر فرزند ۱۰ ماهه خود به شهر گوشن در بخش مرکزی این ایالت نقل مکان کرده بود.

کلانتر بودرو در کنفرانس خبری خود تصریح کرده: «باید تاکید کنم که تمامی کشته شدگان این واقعه گانگستر و خلافکار نبودند. این مادر و کودک ۱۰ ماهه او بی گناه بودند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy