Tuesday, Jan 17, 2023

صفحه نخست » فقط در ایران: تساوی بدون گل فوتبال در باند فرود هلی‌کوپتر

فرود هلی‌‎کوپتر حامل دستیار پوتین و مقامات ایرانی در زمین فوتبال شهر آستارا در آستانه یک مسابقه

copter1.jpgقبل از دیدار تیم های فوتبال شهرداری آستارا و مس شهر بابک در اتفاقی عجیب 2 هلی کوپتر در چمن ورزشگاه وحدت فرود آمدند که این موضوع بدون اطلاع وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بود.

خبرگزاری مهر روز چهارشنبه ۲۸ دی مدعی شد که این کار به‌دلیل «مسائل امنیتی» بوده است و باعث تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای در شروع مسابقه دو تیم شهرداری آستارا و مس شهربابک شد.

این گزارش می‌افزاید همزمان با برگزاری این مسابقه، ایگور لویتین مشاور عالی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، استاندار گیلان، معاون وزیر راه و نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی برای افتتاح خط ریلی بین ایران و روسیه به آستارا آمده بودند و هلی‌کوپترهای آن‌ها در زمین ورزشگاه «وحدت» آستارا فرود آمد.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که به فاصله نیم ساعت مانده به آغاز مسابقه، هلی‌کوپترها بدون هیچ اطلاع قبلی وسط زمین فرود آمدند و مسابقه با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

ادعای حضور دستیار پوتین برای افتتاح خط ریلی ایران و روسیه در حالی است که پروژه ساخت این خط آهن بیش از دو دهه است که با تاخیر مواجه شده و حتی آغاز نشده است.

این خط آهن، برای اتصال رشت به آستارا و از آن‌جا به خط آهن جمهوری آذربایجان در نظر گرفته شده و ایران را از طریق خطوط آهن جمهوری آذربایجان به روسیه وصل خواهد کرد. مقامات ایران اخیر گفته‌اند که مذاکرات با روسیه برای توسعه این پروژه آغاز شده است.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه با اشاره به حضور ایگور لویتین در ایران طی چند روز گذشته گزارش داد که مهمترین دستاورد این سفر تاکنون، «قطعی شدن» حضور روسیه در پروژه ریلی ایران بوده است.

روسیه هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده است که در این پروژه یک میلیارد دلاری حضور خواهد داشت یا نه.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy