Thursday, Jan 26, 2023

صفحه نخست » نحوه حل مسئله تعرض جنسی از نوع رژیم ولایت فقیه

tjavoz.jpgادامه فعالیت تیم با نام جدید + متهم پرونده می‌تواند به فعاليت خود ادامه بدهد

دویچه وله - یک تیم فوتبال نوجوانان در مشهد که سرمربی آن به تعرض جنسی به ۱۵ بازیکن آن منهم شده، ظاهرا قرار است، تحت نامی جدید در مسابقات لیگ پایه مشهد حاضر شود. به نوشته روزنامه اعتماد از تعليق تیم و منع فعاليت متهم خبری نيست.

به گزارش روزنامه "اعتماد" روند رسيدگی به پرونده مربوط به تعرض جنسی به شماری از بازیکان یک تیم فوتبال نوجوانان در مشهد كه چندی پیش رسانه‌ای شد هنوز پایان نیافته، ولی این تیم قرار است با نامی جدید در مسابقات شرکت کند.

به نوشته این روزنامه برای متهم پرونده قرار منع فعاليت صادر نشده و او می‌تواند به فعاليت خود ادامه بدهد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در گزارش همچنین آمده است که روز پنجشنبه ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) اين تيم فوتبال با نام "ع.پ" در ليگ پايه مشهد بازی مي‌كند و همچنین خبری از منع فعاليت فرد متهم نيست.

فعالیت تیم تحت نام جدید در حالی به جریان افتاده که مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از تعلیق تیم مزبور خبر داده بود.

"تعرض جنسی" به ۱۵ نوجوان در تیم "نمازگزاران مساجد مشهد" در یکی از مدارس فوتبال این شهر در رسانه‌های داخلی "تکان‌دهنده" خوانده شده بود. خانواده قربانیان برای پیگیری و ثبت شکایت در حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حضور یافته و این موضوع به این ترتیب رسانه‌ای شده بود.

شکایت از دو خبرنگار افشا کننده به دلیل "نشر اکاذیب"

رسانه‌ای شدن ماجرای تعرض جنسی به نوجوانان این تیم فوتبال سبب شد که مسئولان درگیر در این پرونده سکوت خود را بشكنند.

تیم جدید که تحت عنوان "ع.پ" فعالیت خود را آغاز کرده، از دو خبرنگار مشهدی که برای شفافیت این قضیه دست به انتشار گزارش زده بودند، به دليل "نشر اكاذيب و افترا" شكايت كرده و به روزنامه اعتماد گفته است: «تمام مطالب و اتهامات كذب محض است و اين نقشه و توطئه ضدانقلاب عليه مسائل دينی و اعتقادی نظام بود و از شبكه‌های معاند آمريكا سرچشمه می‌گرفته.»

در حالی که رسیدگی به این پرونده جریان دارد، مسئولان ورزش استان خراسان رضوی به جای شفافیت و توضیحات تلاش می‌کنند رسانه‌ها و اولیای اعضای تیم را تهدید کنند. اما به‌رغم این تهدیدها ۴۰ نفر از اوليای اعضای تيم فوتبال به هيات فوتبال استان مراجعه کردند و از خانواده قربانیان حمایت کردند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی از تماس‌های مکرر با حراست سازمان ورزش و جوانان خبر داده و نوشته است: «مسئولان این سازمان در نهایت فقط گفته‌اند، این موضوع محرمانه است و تا ثابت شدن آن نمی‌توان اظهارنظر و تصمیم‌گیری کرد.»

با وجود محرمانه بودن پرونده این موضوع حساسیت جامعه و رسانه‌ها را برانگیخت و به ویژه واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده بوده است. به دنبال رسانه‌ای شدن این موضوع موج گسترده‌ای از اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. بسیاری از کاربران پرونده‌های پیشین آزار و اذیت کودکان و نوجوانان را یادآوری کردند و نگران پیگیری پرونده شدند.

یکی از این موارد، پرونده سعید طوسی، قاری و آموزگار کلاس‌های قرآن و از نزدیکان بیت رهبری است که متهم به آزار جنسی ۱۰ تا ۱۹ پسر نوجوان بود اما با "نفوذ بیت‌ رهبری" از اتهاماتش تبرئه شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy