Saturday, Jan 28, 2023

صفحه نخست » انتقاد رسول خادم از "جماعت لال‌پرست" در مجلس شورای اسلامی

khadem.jpgدویچه وله - نمایندگان مجلس در حال بررسی طرحی هستند که در صورت تصویب، شهروندان بویژه افراد مشهور در صورت انتشار مطالبی پیش از اعلام‌نظر رسمی مقامات حکومت، با سال‌ها حبس مواجه می‌شوند. این طرح با انتقاد شدید رسول خادم همراه شد.

رسول خادم ‌به شدت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و آنها را "جماعت لال‌پرست" ‌خوانده است. علت این انتقاد، طرح کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی برای افزودن ''ماده ۵۱۲ مکرر'' به همین ماده در قانون مجازات اسلامی است که طبق آن، اظهارنظر‌های شهروندان جامعه باید در "راستای قرائت رسمی" باشند.

روزنامه اعتماد، چاپ تهران، در همین خصوص می‌نویسد که این طرح، در حقیقت ''سلبریتی‌ها و افراد مشهور و پرمخاطب را هدف قرار داده است.''

در صورت تصویب این طرح، شهروندان ایران باید اظهارنظر خود در قبال رخدادها، حادثه‌ها یا اتفاقات در جامعه را با "قرائت رسمی" هماهنگ کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

ماده ''۵۱۲ مکرر'' همچنین می‌گوید که افراد دارای ''موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی'' در هرگونه اظهارنظر خود در فضای حقیقی یا مجازی ''در مورد اموری که نیاز به اظهارنظر مراجع رسمی است و هنوز اعلام نظر رسمی نشده است''، چنانچه ''مطالبی را خلاف واقع، بیان کند'' با مجازات درجه سه و جزای نقدی مواجه خواهند شد.

''مجازات درجه سه'' که در ماده ''۵۱۲ مکرر'' به آن اشاره شده، حبس بیش از ده تا پانزده سال است.

بر اساس ماده ۵۱۲، ''هر کس مردم را به قصد برهم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر اغوا یا تحریک کند صرف‌نظر از اینکه موجب قتل و غارت‌ بشود یا نشود به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌گردد.''

واکنش رسول خادم به طرح مجلس

رسول خادم در واکنش به این طرح جدید مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «واقعا این جماعتی که به نام نمایندگی مردم، در خانه متعلق به مردم نشسته‌اند و خودشان هم جراتِ بیانِ درد و بدبختی مردم و مقامات بی‌مسئولیت را ندارند، نمی‌دانند که این روزهای مبارک‌بادشان در ساختمانِ بهارستان می‌گذرد؟!»

او همچنین اشاره کرده است: «البته انتظاری هم نیست. فقط نمی‌دانیم این جماعت "لال‌پرست" نماینده کدام مردم هستند؟ سالهاست گزارش مقامات چیزی جز "همه چیز خوب است" و "کشور در همه ابعاد در حال پیشرفت است"، نیست.»

رسول خادم، رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران و قهرمان سابق کشتی المپیک و قهرمانی جهان، از چهره‌های مطرح ورزشی در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

این قهرمان محبوب و ۵۲ ساله ورزش ایران در آبان ۱۳۹۷ و پس از عدم دریافت پاسخ از سوی مسئولان سیاسی و ورزشی جمهوری اسلامی در زمینه رویارویی کشتی‌گیران ایران با ورزشکاران اسرائیلی، از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا داد.

او از آن زمان موضع اعتراضی خود در قبال سیاست‌های تبعیض‌آمیز حکومت جمهوری اسلامی را به طور شفاف ابراز کرده و به این خاطر نیز مورد خشم مسئولان حکومتی قرار گرفته است.

افکار عمومی و جامعه مدنی ایران با نگرانی به این طرح و روند تصویب احتمالی آن می‌نگرند؛ طرحی که بسیاری بر این باور هستند، نتیجه آن چیزی جز افزایش محدودیت‌ها و سرکوب بیشتر آزادی بیان در ایران نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy